رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان ایلام با ۶۵ نفر از مراجعین

18:12 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۴۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام پس از ملاقات و گفتگو با ۶۵ نفر از مراجعین و بررسی مشکلات و درخواست‌های آنان، حسب مورد دستورات مقتضی را به شعب و حوزه‌های قضایی ذیربط صادر کرد.

- در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور رسیدگی به مطالبات مردم، دیدار مردمی دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام مطابق روال هر هفته، با رعایت کامل کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

در این دیدار که معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز حضور داشتند، دهقانی پس از ملاقات و گفتگو با ۶۵ نفر از مراجعین و بررسی مشکلات و درخواست‌های آنان، حسب مورد دستورات مقتضی را به شعب و حوزه‌های قضایی ذیربط صادر کرد.

در حاشیه این دیدار دهقانی با اشاره به جایگاه ویژه ارتباط با مردم و تکریم ارباب رجوع در برنامه‌های کلان قوه قضائیه و سند تحول قضایی، دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان را در راستای کرامت محوری، رسیدگی به تظلمات و شکایات مردم، حفظ حقوق شهروندی مراجعین و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان و خدمت رسانی مطلوب به آنان خواند.

وی با بیان این که هدف اصلی در دستگاه قضایی دفاع از آزادی‌های مشروع مردم و احیاء حقوق عامه، احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: مشکلات و محدودیت‌های موجود مانع خدمت رسانی مطلوب به مردم در دستگاه قضایی نمی‌شود و اجرای سریع و به موقع قوانین و صدور احکام قضایی متقن، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را در جامعه فراهم می‌نماید.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم سبب اطلاع و نظارت مسئولین از فرآیند انجام امور، اطلاع از نواقص و کاستی‌های موجود و تلاش در جهت رفع آن‌ها می‌شود و بر همین اساس ملاقات‌های مردمی به صورت جدی در دستور کار مسئولین قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: فرآیند ارائه خدمت و نحوه پاسخ گویی و برخورد با ارباب رجوع باید به گونه‌ای باشد که در نهایت رضایتمندی کامل مراجعین را به دنبال داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *