در راستای ایجاد قوه قضائیه هوشمند؛ پروژه‌های دادرسی الکترونیکی در زندان بیرجند افتتاح شد

12:00 - 22 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۳۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در آئین افتتاح پروژه‌های الکترونیکی در زندان گفت: در راستای قوه قضائیه هوشمند و اجرای سند تحول قضائی و بمنظور ارائه خدمات الکترونیکی تعدادی از پروژه‌های الکترونیکی در زندان بیرجند افتتاح گردید.

-  رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با همراهی قضات محاکم تجدید نظر استان ومدیر کل زندان‌های استان از زندان بیرجند بازدید نمود و تعدادی دیگر از پروژه‌های الکترونیکی را افتتاح و راه اندازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در این آئین افتتاح پروژه‌ها بیان داشت: امروز در بازدیدی که از زندان بعمل آمد، افتتاح ساختمان جدید دادیار ناظر زندان که دادیار ناظر همه روز محل دفتر مستقر خواهد بود.

وی افزود: افتتاح دفتر خدمات الکترونیک در زندان بیرجند و شهرستان فردوس نیز از دیگر پروژ‌ها افتتاح امروز است که در راستای خدمت به زندانیان و خانواده‌های آنان جهت جلوگیری از رفت و آمد در شهر و سرگردانی آنان اتفاق افتاد.

رئیس کل دادگستری استان با اشار به افتتاح و راه اندازی سامانه ارتباط تصویری در زندان تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه برقراری ارتباط تصویری و زنده خانواده زندانی با فرد زندانی در محل زندان مهیا گردید که امروز در بدو امر همزمان پنج نفر از زندانیان با خانواده هایشان ارتباط برقرار کردند. از جمله متهم زندانی که مدت یکسال پس از تولد فرزندش از دیدن او محروم بود امروز با ارتباط با خانواده اش دیدار فرزند یکساله اش مقدور گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان داشت: در ملاقات‌های تصویری مجازی که اولین بار در کشور در استان خراسان جنوبی رخ داده، خانواده زندانی در محل دفاتر خدمات الکترونیک قضائی حاضر و پس از احراز هویت، در این دفاتر با زندانی مورد نظر خود در زندان بصورت تصویری و زنده دیدار و گفتگو می‌کند، که این امر در جهت کاهش رفت و آمد‌ها در شرایط کرونایی و کاهش هزینه‌ها و در راستای رفاه حال خانواده‌های زندانیان صورت پذیرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: راه اندازی و افتتاح سالن دادرسی الکترونیکی نیز امروز در زندان بیرجند صورت گرفت که از این پس دادگاه‌های زندانیانی که ضرورت حضور در محاکم قضائی را ندارد، در این سالن بصورت آنلاین برگزار می‌گردد.

عالیترین مقام قضائی استان تصریح کرد: امروزه دادگاه‌های آنلاین بهترین و سریعترین راه رسیدگی به پرونده‌های قضائی است، این امکان فراهم شده زندانیان میتوانند با مرجع قضایی در بستر شبکه داخلی اینترانت دیدار و گفتگو نمایند و همچنین در ارتباطات تصویری و زنده با خانواده‌های خودشان ملاقات مجازی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبت‌های خود افزود: همت و تلاش معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و تلاش شبانه روزی کارشناسان این معاونت، موفقیت‌های زیادی را در راستای قوه قضائیه هوشمند کسب نموده، که جای تقدیر و تشکر دارد.

لازم بذکر است همچنین در ادامه طرح پایش و غربالگری زندانیان رئیس کل دادگستری استان به همراه قضات تجدید نظر با زندانیان زندان مرکزی بیرجند دیدار چهره به چهره داشتند در این برنامه ۱۵ قاضی مراکز تجدید نظر استان در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان در زندان حضور یافتند و در جهت رفع مشکلاتشان با آن‌ها دیدار کردند.

همچنین طرح پایش غربالگری زندانیان از آبان ۹۹ در جهت کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری زندانیان از ارفاقات قانونی صورت پذیرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *