خطر محرومیت بیخ گوش باشگاه‌های لیگ برتری و فدراسیون فوتبال

13:27 - 18 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۲۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ماجرای بازگشایی مشروط پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌های لیگ برتری می‌تواند تبعات سنگین بین‌المللی داشته باشد.

- ماجرای باز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری از جمله پرسپولیس در روز‌های اخیر حواشی زیادی در فوتبال کشور به راه انداخته است. موضوعی که ادامه‌دار شدن آن می‌تواند تبعات سنگین بین‌المللی هم برای کل فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

این روز‌ها هواداران باشگاه پرسپولیس به شدیدترین شکل ممکن در حال حمله به مدیریت جدید فدراسیون به خاطر بازی نکردن مهدی ترابی مقابل صنعت نفت آبادان هستند. البته باز شدن پنجره به صورت موقت با گرفتن تضمین و تعهد کتبی از هیئت مدیره باشگاه تا حدودی آن‌ها را آرام کرده است.

از سوی دیگر پنجره باشگاه استقلال هم به دلیل بدهی به بودوروف از سوی فیفا بسته شده و هنوز نوبت به بدهی‌های داخلی نرسیده است.

تمام این اتفاقات در شرایطی رُخ داده که حاشیه‌های به وجود آمده اخیر می‌تواند برای کل فوتبال ایران تبعات جدی به همراه داشته باشد. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای صدور مجوز حرفه‌ای اسناد و مدارکی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد تمام باشگاه‌ها فاقد بدهی و دارای تراز مالی مثبت هستند. ماجرای نداشتن بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی هم یکی از فاکتور‌های بسیار مهم برای AFC در جهت صدور مجوز حرفه‌ای است.


حالا، اما درگیری‌های حقوقی به وجود آمده برای پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها و رسانه‌ای شدن ماجرای بدهی‌ها و بسته شدن پرونده احتمال دارد تبعات حقوقی سنگین برای تمام باشگاه‌های بدهکار داشته باشد. چرا که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و رقبای آسیایی نمایندگان ایران قطعاً تمام اتفاقات فوتبال ایران را دنبال می‌کنند و برای ضربه زدن به فوتبال ایران و باشگاه‌های ما از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کنند.

 

خطر محرومیت بیخ باشگاه‌های لیگ برتری و فدراسیون فوتبال

یک نکته بسیار مهم دیگر را هم نباید فراموش کرد؛ همانطور که در تصویر نامه فوق مشاهده می‌شود، اسفند ماه سال گذشته به خاطر برخی نواقص و تخلفات در صدور مجوز حرفه‌ای، کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال را مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه و تهدید کرده بود در صورت تکرار، تصمیمات دیگری برای فوتبال ایران اتخاد خواهد کرد؛ البته آن جریمه ربطی به پرونده باشگاه‌هایی که درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودند نداشت؛ منتهی موارد حقوقی اخیر که درباره آن حرف زده می‌شود می‌تواند این ذهنیت را به وجود بیاورد که تمام باشگاه‌های ایرانی اسناد و اطلاعات غیرواقعی درباره شرایط مالی و بدهی‌های خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند.

پس نباید فراموش کرد که باز شدن پرونده‌های حقوقی جدید برای عدم تسویه بدهی‌های قدیمی باشگاه‌های فوتبال ایران و شکایت و اعتراض و مصاحبه‌های تند طلبکاران مختلف می‌تواند بحران بزرگی برای کل فوتبال ایران به وجود بیاورد.

به همین دلیل بود که فدراسیون فوتبال حاضر نشد برای بازی با صنعت نفت آبادان مجوز بازی کردن مهدی ترابی را صادر کند و الان اولویت تمام باشگاه‌های ایرانی برای جلوگیری از خطر باید تسویه حساب با تمام طلبکاران داخلی و خارجی باشد.

هواداران باشگاه‌ها هم یکبار برای همیشه از اجرای درست قوانین و مقررات صرف نظر در درگیری و کری‌های هواداری رنگی حمایت کنند و متوجه این قضیه باشند که فوتبال ایران در شرایط حساسی قرار دارد و در آستانه شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، باید تکلیف بدهی باشگاه‌ها مشخص شود. در غیراین صورت باید نگران اتفاقاتی که ممکن است رخ بدهد باشیم؛ آنهم درباره تمام باشگاه‌ها و فوتبال ایران.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *