انجام حدود ۴ میلیون خدمات مشاوره حقوقی رایگان توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

14:30 - 17 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تشریح دستاوردهای این مرکز در سال ۹۹ پرداخت.

- نشست خبری «علی بهادری جهرمی» رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه امروز یکشنبه برگزار شد.

بهادری جهرمی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در ١٠ماه اول امسال بیش از دو میلیون خدمات مشاوره حضوری حقوقی رایگان انجام داده‌ایم گفت: از ابتدای شهریور تا پایان دی ماه بیش از یک میلیون و ٨٠٠ هزار مشاوره تلفنی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکماه پیش تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد منعقد کردیم و همین جا اعلام می‌کنیم که خدمات تلفنی و اینترنتی و کار‌های وکالتی هر فردی که تحت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارد را به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

بهادری جهرمی اضافه کرد: مرکز وکلا با ٣٠ هزار وکیلی که دارد خدمات معاضدتی معادل ۵ برابر کانون دارد و اساسا این مرکز برای احیای حقوق عامه تاسیس شده است و وکلای ما در این راه تلاش فراوانی دارند.

وی با اشاره به نگاه و رویکرد رییس قوه قضاییه مبنی براینکه نباید کسی بخاطر نداشتن پول از خدمات عمومی محروم شود گفت: این رویکرد مبنای حرکت ما است. به همین روی به دادگستری‌ها اعلام کرده‌ایم که هر فردی که دعوی اعسار داد به مرکز معرفی کنید تا مرکز وکلا اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه یک وکیل در کرمان است که در سال جاری چندین پرونده تسخیری قبول کرده و خود را وقف کرده است گفت: حدود ٧٠هزار پرونده معاضدتی در سال جاری به صورت کاملا رایگان توسط وکلای ما انجام شده است.

بهادری جهرمی درباره پرونده‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: در مجموعه تهران هیچ پرونده مربوط به کودکان و نوجوانان نداریم که وکیل نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ما امروز چهلمین هفته نامه شماره حامی عدالت را منتشر کردیم و این کار با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی شهروندان درباره مسایل حقوقی صورت گرفته است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه در سال جاری ۸۵هزار نفر در آزمون وکالت شرکت کرده اند گفت: از این تعداد ۷هزار نفر برای مرحله اول پذیرفته شده اند. برنامه مصاحبه‌های ما تا اواسط اردیبهشت اعلام خواهد شد. پیش‌بینی ما این است که در خرداد ماه نتیجه نهایی اعلام شود.

بهادری جهرمی درباره آزمون مشاوران نیز بیان کرد: در حوزه مشاوران خانواده ۶۵۰۰ نفر شرکت کردند و ۲ هزار نفر به مرحله دوم دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: وکلای مرکز بخشی از درآمدشان را به کارهای خیرخواهانه اختصاص داده اند و در همین ارتباط درمانگاهی در یکی از مناطق دورافتاده سیستان و بلوچستان با همکاری یکی از دستگاه ها، در حال ساخت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *