خطر جنگ درون گروهی "طالبان" را تهدید می کند

22:11 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۷۴۲
خبرگزاری میزان: "ملا عبدالمنان" برادر "ملا عمر"سرکرده سابق طالبان افغانستان هشدار داد که اگر "ملا اختر منصور" رهبر جدید این گروه و رقبای مخالف او هرچه سریعتر اختلافات خود را حل و فصل نکنند، خطر احتمال بروز جنگ درون گروهی، طالبان را تهدید خواهد کرد.
خطر جنگ درون گروهی طالبان را تهدید می کندبه گزارش به نقل از خبرگزاری ایرنا، بسیاری از اعضای کلیدی طالبان افغانستان از جمله اعضای خانواده ملاعمر سرکرده سابق این گروه حاضر به پذیرش رهبری ملا اختر منصور به عنوان سرکرده جدید طالبان نبوده و می گویند که او با رای اکثریت اعضای شورای رهبری و علمای طالبان انتخاب نشده است.
با این حال هواداران سرکرده جدید طالبان افغانستان اظهارات مخالفان را تکذیب می کنند و تاکید دارند که وی با رای 95 درصدی اعضای شورای رهبری طالبان به عنوان سرکرده جدید انتخاب شده است.
گروهی از علمای مذهبی در تلاش برای میانجی بین موافقان و مخالفان رهبری فعلی طالبان افغانستان هستند اما ملا اختر منصور تاکنون هیچ اختیاراتی به این افراد نداده است. با این حال 'مفتی معصوم افغانی' یکی از اعضای شورای علما گفته است که این شورا اطمینان دارد که ملا اختر منصور تا دو یا سه روز آینده اختیاراتی به علمای مذهبی می دهد.
عبدالمنان برادر ملاعمر سرکرده سابق طالبان افغانستان خطاب به ملا اختر منصور و دیگر ذی نفعان طالبان افغانستان خواسته است تا از ایجاد شکاف و دامن زدن به اختلافات داخلی جلوگیری کرده از تلاش علمای دینی در راستای رفع اختلافات میان اعضای ارشد طالبان حمایت کنند.
عبدالمنان درخصوص علت مخالفت مخالفت برخی اعضای طالبان با انتخاب ملااختر منصور به عنوان سرکرده جدید گفت: منصور پیش از انتخاب به عنوان سرکرده جدید طالبان یکی از اعضای ارشد این گروه بود اما ما معتقد هستیم که فقط آن فردی که اعتقاد راسخ به اهداف اصولی طالبان دارد و از سوی جمع علما، جنگجویان پیشکسوت و شخصیت های با نفوذ انتخاب می شود، می تواند سکان رهبری طالبان را به دست گیرد.
حدود یک ماه پیش، اعلام خبر غافلگیر کننده مرگ ملا عمر باعث شد که شوک شدیدی به طالبان وارد شود. در آن خبر اعلام شد که ملا عمر بیش از دو سال نیم پیش مرده است درحالی که اعضای طالبان فکر می کردند تحت رهبری و فرماندهی ملا عمر فعالیت می کنند.انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *