رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مديريت مصرف راه نجات کشور از خشکسالي است

2:45 - 04 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۵۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - وزیر نیرو گفت: در شرایط کنونی مدیریت مصرف راه نجات کشور از خشکسالی است.
به گزارش ، حمید چیت‌چیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان با حضور مردم و مسئولان رزن اظهار کرد: وضعیت برق این شهر به دلیل وجود نیروگاه شهید مفتح پایدار است و ساخت یک پست 230 کیلوولت در این شهرستان در برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد که به توسعه و ونق شهرستان کمک می‌کند.

وی حداکثر پیک مصرف برق استان را 740 مگاوات عنوان کرد و گفت: از نظر خطوط انتقال، توزیع و پست طرح‌های خوبی اجرا شده است.

چیت‌چیان در خصوص طرح‌های آبی در حال اجرا در رزن گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رزن پیشرفتی 90 درصدی دارد که امسال به بهره‌برداری می‌رسد که این تصفیه‌خانه علاوه بر حفظ محیط زیست از آلودگی منابع آب جلوگیری کرده و بر بهداشت تأثیر مثبت دارد.

وی از افتتاح سد شنجور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این سد توانایی تنظیم آب به میزان 5.5 میلیون مترمکعب را دارد که با هدف تأمین آب صنعت و کشاورزی احداث می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمده‌ترین نقش وزارت نیرو در رزن آبرسانی روستایی است گفت: 14 روستای این شهرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شود که با تأمین اعتبارات در صدد رفع مشکل  هستیم.

وی اظهار داشت: 19 مجتمع آب‌رسانی روستایی طی امسال و سال آتی در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسند که سه مجتمع به شهرستان رزن اختصاص دارد.

چیت‌چیان با بیان اینکه حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی کشور را دچار مشکل کرده است، گفت: در بسیاری از مناطق به دلیل بهره‌برداری بیش از حد منابع آب شور و باعث شوری زمین‌های کشاورزی شده است.

وی افزود: مردم خودشان با ما همراهی کرده و از حفر چاه غیر مجاز جلوگیری کنند که در صورت برداشت غیر مجاز از منابع آب ضررش به خود مردم می‌رسد.

وزیر نیرو در خصوص افزایش راندمان بخش کشاورزی گفت: انتظار داریم با کمک وزارت جهاد کشاورزی روش‌هایی به کار ببریم که با مصرف آب کمتر میزان محصولات کشاورزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: کشاورزی در ورامین موفق شده بود با اجرای راهکارهایی علاوه بر کاهش مصرف آب به یک سوم میزان محصولات خود را دو برابر افزایش دهد.

وزیر نیرو اضافه کرد: آنچه که آینده کشور را نجات می‌دهد و خشکسالی را بی اثر می‌کند، مدیریت مصرف آب است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *