افزايش بهره‌وري و مديريت مصرف را از خودمان آغاز کرده‌ايم

16:31 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۴۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: وزير نيرو گفت: با اجرای طرح تامین آب نیروگاه شهید مفتح از پساب تصفیه‌خانه همدان و اصلاح سامانه خنک کننده این نیروگاه، افزايش بهره‌وري و مديريت مصرف را از خودمان آغاز کرده‌ايم.
به گزارش ، حميد چيت‌چيان در جريان سفر استاني هيئت دولت به استان همدان در جمع کارکنان، مجريان و دست اندرکاران طرح‌هاي تبديل برج تر به خشک و همچنين طرح انتقال پساب گفت: شرايط منابع آبي در کشور تغيير کرده است، به‌طوري که در زمان احداث نيروگاه شهيد مفتح همدان در 20 سال پيش، تامين آب 15 ميليون مترمکعبي براي اين نيروگاه به راحتي تامين مي‌شد.

وي اظهار داشت: اجراي اين دو پروژه بيانگر اين است که در شرايط کمبود منابع آب نيز راهکار داريم و با وجود محدوديت‌هاي آبي کار خود را تعطيل نکرديم.

وزیر نیرو با بيان اينکه وزارت نيرو همواره از مردم خواسته که آب را درست مصرف کنند، گفت: اين پيام داراي جايگاه ارزشمندي است و مصرف بهينه آب را از خودمان شروع کرديم.

وي از کاهش 80 درصدي مصرف آب در نيروگاه شهيد مفتح خبر داد و گفت: هر واحد نيروگاه در شرايط عادي 135 ليتر آب در ثانيه مصرف مي‌کند که با تبديل برج تر واحد يک به برج خشک ميزان آب مصرفي اين واحد به 15 ليتر کاهش يافت.

وزير نيرو با اشاره به اجراي طرح انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نيروگاه شهيد مفتح گفت: اين طرح 40 کيلومتري در دهه فجر سال 93 کلنگ‌زني شده و در تاريخ 20 تير لوله‌گذاري آن به اتمام رسيد و هم اکنون آماده افتتاح توسط رياست محترم جمهوري است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *