نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی برگزار می شود

13:50 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۳۲۷
خبرگزاری میزان - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات کشوری مدیحه سرایی و ابتهال ۲۰ و ۲۱ شهریورماه برگزار می شود، افزود: مرحله نهایی این دوره از مسابقات در تهران برگزار می شود.
به گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف صبح امروز سه شنبه ۳ شهریورماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری چندین مسابقه بزرگ ملی در زمینه علوم، معارف و فنون قرآن هستیم، اظهارداشت: دستورالعمل برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، معارف، ترتیل، اذان، مدیحه سرایی، دعاخوانی و ابتهال تیرماه ابلاغ شد و ادارات اوقاف استانها ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در این دوره را از مردادماه آغاز کردند.

وی ادامه داد: خواهران و برادران علاقه مند برای شرکت در رقابت های این دوره همچنان می توانند با مراجعه به سایت سازمان اوقاف یا ادارات اوقاف شهرستانها ثبت نام کنند.

ثبت نام مسابقات رده سنی زیر ۱۸ سال در فصل پاییز برگزار می شود

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این دستورالعمل برای مسابقات قرآنی بالای ۱۸ سال است، افزود : ثبت نام مسابقات قرآنی ویژه رده سنی زیر ۱۸ سال (دانش آموزان) در فصل پاییز انجام می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات مرحله کشوری امسال اواخر آذرماه برگزار می شود، تصریح کرد : دو رشته دعا خوانی و قرائت و حفظ ۳ جز امسال به عنوان رشته های جدید در دوره سی و هشتم برگزار می شود که البته این دو رشته در سال گذشته و در مراحل استانی و شهرستانی برگزار شد که بدلیل عدم اطلاع رسانی و نصاب لازم در مرحله کشوری اجرایی نشد و امسال نیز رشته قرائت و حفظ ۳ جزء در مرحله کشوری و برای راه یافتگان رشته قرائت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه رشته قرائت و حفظ در سال های آتی در رشته های حفظ ۵ و ۱۰ جزء نیز برگزار خواهد شد، گفت : این رشته بنا بر مطالبات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حفظ قرآن توسط قاریان و همچنین برگزاری این رشته در مسابقات بین المللی کشور های دیگر اجرایی می شود.

مرحله مقدماتی مسابقات کشوری مدیحه سرایی و ابتهال برگزار شد

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال در سال های گذشته طی دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شد که هر دو نیز حضوری بود، افزود : امسال مرحله مقدماتی این رشته بصورت ارسال فایل آثار توسط برگزیدگان مرحله استانی برگزار شد که آثار ضبط شده به مرکز ارسال و توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه با توجه به دو دهه برگزاری مسابقات و همچنین پیشنهادهای دریافتی و کارشناسی های انجام شده، این تغییر در مرحله کشوری صورت پذیرفت، تصریح کرد : مرحله مقدماتی روزهای گذشته برگزار شد و اسامی گروه های برتر برای شرکت در مرحله نهایی اعلام می شود.

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و ابتهال ۲۰ و ۲۱ شهریورماه

وی با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات کشوری مدیحه سرایی و ابتهال ۲۰ و ۲۱ شهریورماه برگزار می شود، افزود : مرحله نهایی این دوره از مسابقات در تهران برگزار می شود و باتوجه به عقب افتادگی یک دوره در برگزاری این مسابقات، بنا داریم امسال نیز در اواخر سال یک دوره دیگر از این مسابقات را برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد : بنا داریم در سالهای آتی رشته های اذان و دعاخوانی را بصورت جداگانه و مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال را نیز بصورت جداگانه برگزار کنیم تا بعنوان یک جشنواره ملی این دو رویداد بزرگ جریان سازی و اطلاع رسانی شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تغییرات براساس مصاحبه ها با اساتید و جلسات کارشناسی صورت گرفته، افزود : اجرای روش فعلی مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال در مرحله نهایی سال ها در جشنواره ها و مسابقات دیگر برگزار شده بود و بنای ما پیشرفت مسابقات نسبت به سالهای گذشته است.

وی با اشاره به اینکه چندین مسابقه قرآنی توسط نهادهای مختلف در کشور برگزار می شود، افزود: رسمی ترین مسابقات کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت عمومی برگزار می شود و تجربیات خوبی نیز در برگزاری کسب کرده است که البته با توجه به تنوع رشته ها و همچنین شرکت کننده های بیشتر نیازمند تغییراتی هستیم، زیرا اگر مسابقه ای ملی و بین المللی بنای حیات در ادامه راه را داشته باشد باید راهکارهایی برای برگزاری بهینه تر آن پیدا کرد.

مسابقات قرآن با مشارکت رسانه برگزار می شود

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: بنا بر تفاهم نامه با شبکه قرآن بنا داریم برگزاری مسابقات قرآن را تغییر داده و با رسانه ای شدن، قابلیت پخش آن در رسانه ملی را ایجاد کنیم زیرا هم اکنون مسابقات قرآن در سکوت کامل برگزار می شودبه حدی که اهالی قرآنی هم از برگزاری رشته های مختلف آن بی خبر می مانند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دستورالعمل سال آتی مسابقات مدیحه سرایی و ابتهال همانند سال جاری خواهد بود، گفت: برای سال آینده مسابقات استانی برگزار می شود و در نهایت از برگزیدگان این مرحله خواسته می شود که آثاری را طبق استاندارد خاصی ضبط و به مرکز ابلاغ کنند تا گروه های برتر به مرحله نهایی راه پیدا کنند اما اگر سبک و روش بهتری پیشنهاد شود در راستای پیشرفت و ارتقای مسابقات و استقبال بیشتر، خواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد : امسال مرحله استانی نادیده گرفته نشد، بلکه تنها از برگزیدگان این مرحله تقاضا شد که آثار ارائه کنند.

محتوای مناسب مدیحه و تواشیح تولید می شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *