سرپرست دادسرای شهید مقدس منصوب شد

14:00 - 01 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی مراسمی نصیری پور به عنوان سرپرست جدید دادسرای شهید مقدس (ناحیه ۳۳) منصوب و معرفی شد.
- رضا نجفی، معاون نظارت و بازرسی دادستان تهران درمراسم تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دادسرای شهید مقدس تهران که درمحل دادسرای ناحیه ۳۳ برگزار شد؛ به اهمیت بحث امنیت به عنوان یکی از نعمت ‎ها در احادیث شریف نبوی اشاره کرد و گفت: زمانی که با فقدان امنیت روبه رو می‌شویم قدر این نعمت بزرگ را می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده در این دادسرا و همت نهاد‌های امنیتی، مردم امروزه احساس ناامنی نمی‌کنند، تاکید کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات موثر امروزه امنیت بی‎ نظیری در کشور حاکم است.

نجفی با اشاره به اهمیت رعایت قانون و مصالح نظام در بحث حفظ امنیت، اظهار داشت: هدف اجرای قانون، احقاق حق و عدالت است و لو اینکه گاهی لازم باشد یک مقداری روح خشک قانون را کنار بگذاریم.

وی به استقلال قوه قضاییه به طور اعم و استقلال قاضی به نحو اخص اشاره کرد و ادامه داد: بعضی‎‌ها یک تفسیر نامطلوب از موضوع دارند و فکر می‌کنند استقلال یعنی اینکه هر چه می‌خواهند را عملی کنند؛ در حالی که استقلال هیچ منافاتی با تعامل و مشورت ندارد و با همفکری می‌توانیم به نتایج مطلوب ‎تری دست پیدا کنیم.

معاون نظارت و پیگیری دادستان تهران با اشاره به اینکه دیدگاه‌های برخی خارج از مجموعه به دلیل عدم آشنایی با مسائل امنیتی ممکن است در این حوزه اثرگذار باشد؛ بر لزوم جلب اعتماد مردم نسبت به آراء صادره تاکید کرد و گفت: جلب اعتماد با رعایت قانون و تکریم و گاهی توجیه مردم امکان‎پذیر است و یکی از مشکلات ما این است که به لحاظ کثرت کار نمی‌توانیم مردم را توجیه کنیم؛ درحالی که باید با مردم مذاکره کنیم تا موضع آن‌ها در مقابل احکام قضایی به تعبیر قرآن موضع سکون و آرامش و اعتماد باشد، نه موضع سکوت و عدم پذیرش.

این مقام قضایی در ادامه با بیان اینکه امروز مهم‎‌ترین انتظار مردم از قوه قضاییه تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت است؛ از روحیه رفاقتی حاکم بر دادسرای امنیت تجلیل کرد و ضمن آرزوی توفیق برای سرپرستان سابق و فعلی دادسرای در مسئولیت ‎های جدید، خواستار همکاری قضات مانند گذشته برای در ارتقاء امنیت شد.

در ابتدای این مراسم امین ناصری سرپرست قبلی دادسرای امنیت تهران به ارائه گزارشی از عملکرد دادسرا در دوران تصدی خود پرداخت و در پایان مراسم، سرپرست جدید با تشکر از حسن اعتماد دادستان تهران ابراز امیدواری کرد با روحیه جهادی و تعامل و همکاری موجود در دادسرای ناحیه ۳۳ بتواند در حفظ امنیت و آرامش جامعه و تداوم راه انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدای انقلاب موفق و سربلند باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *