رییس کمیته استریت ورک اوت منصوب شد

11:20 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۴۱۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
طی حکمی از سوی افشین ملایی رییس فدراسیون، بهادر رزاقی رییس کمیته کلیستنیکس فدراسیون ورزش‌های همگانی شد.

- بر اساس اعلام فدراسیون ورزش‌های همگانی، طی حکمی از سوی افشین ملایی رییس فدراسیون، بهادر رزاقی رییس کمیته کلیستنیکس فدراسیون ورزش‌های همگانی شد.

در سوابق رزاقی شرکت در مسابقات جام جهانی کلیستنیکس و استریت ورک اوت به عنوان اولین ورزشکار ایرانی (سال ۲۰۱۴)، عضویت در هیئت مدیره فدراسیون جهانی کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی (از سال ۲۰۱۷)، عضو بین‌الملل هیئت مشاوران فدراسیون کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی (از سال ۲۰۱۶)، عضو هیئت مدرسین فدراسیون جهانی کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی (از سال ۲۰۱۸)، رئیس هماهنگ کننده مسابقات قهرمانی جهان کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی در بخش سبک آزاد (از سال ۲۰۱۹)، نماینده فدراسیون جهانی کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی در ایران و خاورمیانه (از سال ۲۰۱۵) دیده می‌شود.

ریشه شناسی واژه کلیستنیکس در زبان یونانی از دو بخش کلوس، زیبایی و استنوس به معنای قدرت تشکیل شده است. این رشته مبتنی بر تمریناتی بر پایه وزن بدن است و به تدریج با پیشرفت و سازگار شدن هنرجو، از ابزار‌ها و اضافه بار نیز برای دستیابی به احداکثر آمادگی و عملکرد ورزشی هنرجو کلیستنیکس استفاده می‌شود. رشته کلیستنیکس به سه شاخه استقامت، قدرت و نمایشی تقسیم می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت، هرگونه تمرینانی که بر پایه وزن بدن انجام شود را کلیستنیکس می‌گویند. خواه این تمرینات در کوه، در خشکی یا آب انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *