آمریکا؛ تحقیق درباره حمله به کنگره، ترامپ به رسانه ها بازمی‎گردد

10:47 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۳۵۹
آمریکا علاوه بر اختلاف های سیاسی و بحران بهداشتی در روزهای اخیر با بحران طوفان نیز مواجه شده است.
طوفان زمستانی، ایالت‌های مختلف آمریکا را درنوردیده است؛ این در حالی است که این کشور با چالش شیوع کرونا و اختلاف نظر‌های سیاسی مواجه هستند.
 
به گزارش «اکسیوس، هیل، وال استریت ژورنال، آسوشیتدپرس و اسپوتنیک»، - ۶۰ درصد آمریکایی‌ها خواهان محکومیت ترامپ در دادگاه سنا بودند: براساس نظرسنجی ها، تقریبا ۶۰ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین این کشور، باید در دادگاه استیضاح محکوم می‌شد.
 
- ۷۵ درصد جمهوریخواهان خواستار ادامه حضور برجسته ترامپ در حزب هستند: براساس نظرسنجی ها، ۷۵ درصد جمهوریخواهان خواستار تداوم نقش برجسته ترامپ در این حزب هستند.
 
جمهوریخواهان همچنین اقدام به توبیخ سناتور‌هایی کردند که به محکومیت ترامپ در دادگاه استیضاح دوم رای دادند.
 
- دفاع مک کانل از رای به تبرئه ترامپ: «میچ مک کانل»، از جمهوریخواهان ارشد در مصاحبه‌ای ضمن دفاع از رای به تبرئه ترامپ در دادگاه سنا، مجددا ترامپ را مسئول تحریک به شورش علیه کنگره خواند.
 
وی همچنین شرکت در انتخابات مقدماتی حزب را رد نکرد.
 
- بازگشت قریب الوقوع ترامپ به رسانه: نزدیکان ترامپ می‌گویند وی به زودی سکوت چند هفته‌ای خود را شکسته و به رسانه‌ها باز می‌گردد.
 
براساس این گزارش، وی با دستیاران خود دیدار کرده تا به جمهوریخواهان در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان و سنا کمک کند.
- تجمع حامیان ترامپ در فلوریدا: شماری از حامیان ترامپ، در مقابل محل اقامت وی در ایالت «فلوریدا» تجمع کردند.
 
- تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد شورش علیه کنگره: «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اعضای دموکرات این مجلس از تشکیل کمیسیونی مستقل از نوع کمیسیون ۱۱ سپتامبر برای تحقیق در موردش ورش علیه کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) خبر داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *