رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تولید محتوای مناسب و نظارت هوشمندانه، لازمه پویایی نهاد‌های مرتبط با فضای مجازی است

12:41 - 25 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۰۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران از پویایی بیش از پیش دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو کارگروه رصد فضای مجازی استان در نظارت دقیق و هوشمندانه و مقابله با جرایم فضای سایبری خبر داد.
- حجت الاسلام والمسلمین اکبری در جلسه کارگروه فضای مجازی بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی و رصد جرایم فضای سایبری تاکید و اظهارکرد:همانطور که در فضای حقیقی نیازمند نظارت نهاد‌های امنیتی و اجتماعی هستیم در فضای مجازی نیز حضور این نهاد‌ها به منظور پایش و رصد جرایم مرتبط با این حوزه لازم و ضروری خواهد بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران، تولید محتوای مناسب و سبقت گرفتن در تبلیغات را لازم و ضروری دانست و افزود: موضع انفعالی مناسب فضای مجازی نیست ونهاد‌های نظارتی باید دراقدامات پیشگیرانه پیشی بگیرند ومیدان فضای مجازی نباید جولان گاه معاندین و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی باشد و لازم است دستگاه‌های مجری با بهره مندی از سواد رسانه‌ای نسبت به تولید محتوای مناسب اقدامات و شرایط فعالیت در حوزه سایبری را تبدیل به یک فرصت مناسب برای نیل به اهداف عالیه نظام انقلاب مقدس جمهوری کنند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت قاطع دستگاه قضایی استان از فعالیت‌های سازنده و شناسایی، رصد و پایش تخلفات و جرایم در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی با هنجارشکنان نظیر کلاهبرداری اینترنتی، جرایم اخلاقی و امنیتی و اجتماعی برابر قوانین و مقررات برخورد لازم قانونی را بعمل می‌آورد.

شایان ذکر است؛ جلسه کارگروه فضای مجازی استان مازندران با حضور کریمی دادستان مرکز استان به عنوان دبیر کارگروه و به میزبانی صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار و در پایان جلسه رئیس کل دادگستری مازندران از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *