رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

4 درصد هزینه‌های پنج دهک جامعه در سبد دندانپزشکی است/ انتقاد از بی‌عدالتی مطلق در این زمینه

18:38 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۹۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت با بیان این که حدود 4درصد هزینه های 5 دهک جامعه در سبد دندانپزشکی است، گفت:در این زمینه بی عدالتی مطلق وجود دارد.

4درصد هزینه های 5 دهک جامعه در سبد دندانپزشکی است/ انتقاد از بی عدالتی مطلق در این زمینهبه گزارش گروه اجتماعی ، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح بزرگترین کلینیک دندانپزشکی کشور در واحد بروجرد گفت: حدود 4 درصد هزینه های 5 دهک جامعه در سبد دندانپزشکی است. افراد کم درآمد و فقرا از خدمات دندانپزشکی محروم هستند و بیمه ها در این زمینه غایب هستند. در واقع در این زمینه یک نوع بی عدالتی مطلق وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه‌ای برای مقطع دبستانی تدارک دیده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم تا در مقاطع ابتدایی کار پیشگیری انجام شود و امیدواریم بتوانیم در حوزه درمانی بروجرد نیز اقدامات زیادی انجام دهیم.

وزیر بهداشت افزود: در این دولت بحث‌های زیادی برای ارائه امور به بخش خصوصی وجود دارد. اما فکر می‌کنم دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات درمانی را حل کند و با واگذاری امور به بخش خصوصی می‌تواند کمک زیادی به جامعه کند اما متأسفانه در این زمینه کارنامه موفقی نداریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که از حضور بخش خصوصی در تراز استانداردهای ملی و بین‌المللی حمایت می کنیم، گفت: به جای اینکه واحدهای بین‌المللی ایجاد کرده و دانشگاه‌های خود را دسته بندی کنیم، باید رشته‌های علوم پزشکی را با رعایت استانداردهای آموزشی به بخش خصوصی واگذار کنیم. باید به بخش خصوصی مجوز دهیم تا زمینه‌ساز ارائه خدمات به جامعه شوند و تنگ‌نظری‌ها و خودمحوری‌ها کنار گذاشته شود.

وی در پایان با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه، گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها به کشورهایی مانند فیلیپین، روسیه سفید و بنگلادش رفته و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل و مشکلات فراوانی برای خانواده ها ایجاد می‌شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *