آزادی بیش از 4 هزار زندانی به همت اعضای شورای حل اختلاف

0:00 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - سرپرست معاونت برنامه ریزی و آمار فناوری مرکز امور شورای حل اختلاف کشور از کمترین نقض و اعتراض در آرای شوراهای حل اختلاف خبرداد و گفت: از دستاوردهای شورای حل اختلاف میزان بسیار پایین آرای نقض شده است که در کل کشور رقمی برابر 6.7 را به خود اختصاص داده است.
کمترین نقض و اعتراض در آرای شوراهای حل اختلاف کشور/ آزادی بیش از 4 هزار زندانی به همت اعضای شورای حل اختلاف«حجت الاسلام محمد صادق اخوان» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان اظهار کرد: خوشبختانه اطاله دادرسی درشوراهای حل اختلاف نداشته‌ایم و به همان تعداد پرونده های وارده، پرونده ها را مختومه کرده ایم و در کمترین زمان با بیشترین دقت به مشکلات مردم رسیدگی شده است.

وی اظهارکرد: بر اساس دستورات مقام معظم رهبری 126 شعب ویژه زندان در سطح کشور راه اندازی شده است که برای آزادی زندانیان تلاش ویژه ای انجام می دهند که در سال گذشته با همت اعضای شورای حل اختلاف، 4261 نفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند.

اخوان با اشاره به ترویج فرهنگ صلح و سازش در کشور بیان کرد: در راستای تحقق این امر مهم شعب ویژه صلح و سازش در کنار محاکم و دادسراها قرار گرفته به خصوص ماده 8 و 12 که مربوط به صلح وسازش است از سوی مقام قضایی به شورای حل اختلاف ارجاع داده تا پرونده های بیشتری با صلح و سازش مختومه شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و آمار فناوری مرکز امور شورای حل اختلاف کشور همچنین  استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و کسانی که نفوذ کلمه و مقبولیت در بین مردم دارند را در ترویج فرهنگ صلح و سازش تاثیرگذار دانست و گفت: با هماهنگی های لازم بین سازمان بهزیستی و مراکز روانشناسی اقدامات علمی در این رابطه صورت گرفته است.

وی گفت: آموزش های لازم توسط اساتید این رشته در بین افراد شورای حل اختلاف ارائه شده است که بتوانیم این برنامه را حتی در سطح شهرهای بزرگ گسترش دهیم.

اخوان تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ صلح و سازش در استان هایی که به صورت عشیره ای و قبیله ای هستند رواج یافته  اما در استانهایی همچون تهران و اصفهان که بافت شهری دارند، موفقیت کمتری داشته ایم .

وی در ادامه افزود: پیشنهاداتی به پژوهشکده قوه قضاییه  تحت عنوان کار پژوهشی در رابطه با صلح و سازش در سطح کشور ارایه داده ایم که پس از تصویب این برنامه کار علمی در مساله صلح و سازش رواج بیشتری می یابد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و آمار فناوری مرکز امور شورای حل اختلاف کشور همچنین از تشویق  اعضای شورای حل اختلاف که بیشترین پرونده صلح و سازش را داشته اند خبرداد و گفت: تعداد پرونده های شعب با صلح و سازش کاهش و آمار پایین می آید . باید آمار وارده و مختومه یکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت نیروی انسانی و معاونت آموزش دادگستری ها عنوان مهارت های صلح و سازش را به سرفصل های آموزشی اضافه کردیم  و جهت گیری امور فرهنگی براساس صلح و سازش ترسیم شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *