بیانیه گروه‌های فلسطینی درباره برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و غزه

23:26 - 21 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۷۷۶
گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ی پایانی گفتگو‌های قاهره به تاکید بر برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و غزه پرداختند.

-گروه‌های فلسطینی سه شنبه شب با انتشار بیانیه پایانی گفتگو‌های قاهره در سندی به تاکید بر برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و غزه پرداختند و اعلام کردند: تمامی گروه‌های فلسطینی به جدول زمانی تعیین شده در فرمان برگزاری انتخابات قانون‌گذاری و ریاستی، با تأکید بر برگزاری آن در قدس، کرانه باختری و نوار غزه بدون استثنا و تعهد به احترام و پذیرش نتایج آن پایبند هستند.

گروه‌های فلسطینی همچنین به توافق بر تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به موضوعات انتخاباتی که منحصراً روند انتخابات و نتایج آن را رصد می‌کند رسیدند. 

طبق بیانیه منتشر شده، پلیس فلسطین منحصرا مسئول تأمین امنیت مراکز انتخاباتی در غزه و کرانه باختری خواهد بود و گروه‌های فلسطینی بر لزوم اعطای آزادی‌های عمومی و آزادی فوری تمامی بازداشتی‌ها تأکید کردند و از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستند تا فرمان الزام آوری برای آزادی فعالیت‌های سیاسی صادر کند.

این بیانیه می‌افزاید، باید حق فعالیت سیاسی و ملی برای همه گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه تضمین شود و گروه‌های فلسطینی در ادامه این بیانیه بر لزوم تضمین بی‌طرفی دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه و عدم دخالت در انتخابات تأکید کردند.

در این سند همچنین بر سر اتخاذ ساز و کار‌های لازمی که برگزاری انتخابات در قدس و فرآیند‌های مربوط به آن توافق شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *