زنان سرپرست خانوار در خطر هستند/ برای پوشش حمایتی گروه‌های هدف ضعف قانونی داریم

17:09 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۵۳
خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که زنان سرپرست خانوار در معرض خطر هستند، گفت: اگر گروه هدف ۱۰۰ نفر است، ما 10 نفر را پوشش می‌دهیم که نشان‌دهنده ضعف در قانون است.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، مسعود پزشکیان در آیین تجلیل از پزشکان حامی سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب که شاخص‌های سلامت در کشور باید مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: متاسفانه خطر بی‌سوادی قومیت و نژاد و بی‌کسی ما را تهدید می‌کند و کسانی که در سازمان بهزیستی مورد حمایت و توجه قرار گرفته‌اند افرادی هستند که باید تحت مراقبت شدید قرار گیرند و نیاز به حمایت گسترده‌ای دارند.

وی در ادامه با بیان‌ این‌که مسئولان باید حمایت‌ها را به سمت مددجویان و نیازمندان سوق دهند، گفت: سازمان بهزیستی و گروه هدف این نهاد دارای ارزش‌های قابل توجهی است که باید مورد توجه بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در برخی مواقع مددجویان و نیازمندان دسترسی کمتری برای دریافت خدمات در بخش‌های مختلف دارند، گفت: نیازمندان برخلاف ما نمایندگان و دولتمردان باید مورد حمایت قرار گیرد، در واقع در امر خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان باید تلاش شود که خدمات به صورت عدالت‌محور در اختیار افراد قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حاشیه و در شهرهای دورافتاده مشکلاتی وجود دارد، به طوری که می‌توان گفت مدیران و مسئولان یا به این مناطق نمی‌روند یا اصلا نمی‌بینند، این در حالی است که افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند بیش از افراد دیگر نیاز به کمک و حمایت دارند.

پزشکیان با اشاره به این مطلب که اعتبارات در این حوزه بسیار محدود است، گفت: اگر گروه هدف ۱۰۰ نفر است، ما 10 نفر را پوشش می‌دهیم که مشکل مربوط به قانون در این حوزه است که باید در راستای برطرف کردن مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت:  زنان سرپرست خانوار در خطر هستند و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم را باید انجام دهیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *