توضیحات تابع در خصوص بومی‌سازی تجهیزات ورزشکاران جانبازان و معلولین

10:26 - 20 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۱۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص بومی‌سازی تجهیزات ورزشکاران جانبازان و معلولین توضیحاتی ارائه کرد.

- محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، در خصوص بومی‌سازی تجهیزات ورزشکاران جانبازان و معلولین گفت: متاسفانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه تمام راه‌ها برای تهیه تجهیزات بسته بود و با وجود رایزنی با شرکت‌های سازنده و حتی اعضای کمیته بین‌المللی پارالمپیک موفق به تهیه تجهیزات نمی‌شدیم و آخرین جواب نه بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ارتباطاتی که گرفتیم از طریق وزارت دفاع، در بخش تولید میز وزنه‌برداری که میز‌های جدید را به ما نمی‌دادند، با تکیه بر مهندسی معکوس به این محصول رسیدیم. تست‌های نهایی انجام شد و دارای استاندار‌های بین‌المللی است و بزودی تولید انبوه این محصول را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: محصول بعدی رمپ مخصوص به رشته بوچیا است که برای ورزشکارانی که دارای بالاترین درجه معلولیت هستند استفاده می‌شود. در این بخش هم با مهندسی معکوس براساس آخرین نمونه خریداری شده موفق به تولید این محصول هم شدیم و بزودی به تولید انبوه خواهد رسید. در بخش توپ‌های بوچیا نیز با همکاری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در حال طی کردن مراحل نهایی برای تولید داخلی این محصول هستیم.

تابع افزود: در تولید دیسک، کلاب و وزنه برای رشته دوومیدانی هم اقدامات خوبی انجام شده است و به سمت استاندارد‌های بین‌المللی می‌رویم. یکی از ابزار‌های مهمی که در رشته بسکتبال با ویلچر شدیداً مورد نیاز است، ویلچر مخصوص این رشته است که باید مانند لباس سایز هر ورزشکار باشد که خوشبختانه در این بخش هم در حال نزدیک شدن به استاندارد‌های بین‌المللی هستیم.

وی تصریح کرد: تهیه سایر لوازمی که تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این بخش‌ها نیز بتوانیم به خودکفایی برسیم. نوشابه ورزشی هم با همکاری شرکت زمزم تولید شده است که با توجه به نمونه‌هایی که در خارج از کشور بود بر اساس نیاز ورزشکاران ایران بومی‌سازی شد و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید و امیدواریم در مسیر آماده‌سازی ورزشکاران در رقابت‌های پیش رو کمک کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *