رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شناور دریاپاک بزرگترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی‌های نفتی در دریا

11:41 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۸۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه «شناور دریاپاک» با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون یورویی آماده بهره‌بردارى است، این شناور را نخستین و بزرگترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی‌های نفتی در دریا معرفی کرد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار با اشاره به اینکه ساخت نخستین و بزرگترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی‌های نفتی در سال جهش تولید، تحت عنوان شناور دریاپاک؛ توسط متخصصان ایرانی نهایی و آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: مبلغ سرمایه‌گذاری این شناور معادل ۲۱ میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مشخصات این شناور، توضیح داد: طول این شناور حدود ۵۵،۵، عرض آن ۱۳ و ارتفاع آن ۶ متر و دارای آبخور ۴ متری است و حداکثر تا ۱۶ گره دریایی امکان حرکت دارد و ظرفیت حمل ۲۲ خدمه دریایی را داشته که ۱۰ نفر خدمه و ۱۲ نفر پرسنل مقابله با آلودگی‌های نفتی هستند و ظرفیت مخزن جمع‌آوری آلودگی نفتی آن ۵۵۰ مترمکعب است.

وی با بیان اینکه شناور دریاپاک مجهز به انواع تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا و آب‌های نزدیک ساحل شامل انواع بوم و اسکیمر است، خاطرنشان کرد: این شناور در عین حال قابلیت به‌کارگیری عملیات تجسس و نجات دریایی را داشته و عرشه آن جهت دریافت تجهیزات و امکانات از هلی‌کوپتر مهیا است و شرایط جابجایی مجروحان را نیز دارد.

اله‌یار افزود: کاربری اصلی شناور دریاپاک؛ جمع‌آوری و ذخیره زباله‌ها و سایر مواد شناور روی سطح آب و از امکانات امدادى به صورت محدود برخوردار است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه عمده حوزه عملیات شناور دریاپاک، خلیج‌فارس است، اظهار داشت: ساخت این شناور در بندرعباس انجام شده است و هم‌اکنون در مرحله نهایی قرار دارد و شروع رسمی بهره‌برداری آن در بوشهر و به‌زودی انجام می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: پروژه شناور دریاپاک از جمله ابر پروژه‌های سال جهش تولید به شمار می‌رود که با تلاش متخصصان داخلی و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است و از جمله شناور‌های پیشرفته به شمار می‌رود که قابلیت‌های سازمان بنادر را در جهت مقابله با آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس ارتقا می‌دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *