لزوم صدور آراء مستدل، مستند و منطقی در محاکم

12:17 - 18 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم صدور آراء مستدل، مستند و منطقی در محاکم تاکید کرد و گفت: انتظار مراجعان و محکومان قضایی آن است که ضمن رای به دفاعیات آنان پاسخ روشن و قابل درک داده شود.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست تبیین سند قضایی در جمع روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات شرق استان کرمان گفت: چنانچه تحول مورد نظر ریاست قوه قضاییه در صدور آراء و تصمیمات قضایی از حیث اتقان مبتنی بر مستدل، مستند، منطقی و قابل فهم بودن و قدرت اقناع کنندگی محقق شود، بخش قابل ملاحظه‌ای از سند تحول عملیاتی شده و کارآمدی و رضایت مندی و اعتماد عمومی به دستگاه عدالت را تضمین می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: امروزه یکی از گلایه مندی‌های مردم صدور آراء کلی و استدلال‌های مبهم قضایی است.

وی ادامه داد: انتظار مراجعان و محکومان قضایی آن است که ضمن رای به دفاعیات آنان پاسخ روشن و قابل درک داده شود.

موحد بیان کرد: هر چند که با تراکم ارجاعات و کثرت پرونده‌ها مجالی برای کارگزاران عدالت برای پرداختن به این مهم باقی نمی‌ماند با این وجود همکاران قضایی با اهتمام لازم و برای ارتقاء جایگاه عدالت قضایی کشور باید مجاهدانه در این جهت حرکت کنند تا رویه نظام قضایی اسلامی براین مبنا استوار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به شاخص‌های مد نظر در دستورالعمل ارزیابی اتقان آراء قضایی عنوان کرد: این دستورالعمل به دلیل ضرورت اتقان آراء قضایی و فراگیر شدن آن به عنوان پیش نیاز تحول قوه قضاییه و به منظور ارتقاء کیفیت دادرسی، نظارت کیفی بر نحوه عملکرد قضایی و افزایش صدور آراء متقن و مستحکم صادر شده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *