مواد اولیه انسولین بومی سازی شد

15:35 - 17 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۲۹۶
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس از داخلی سازی مواد اولیه انسولین در کشور خبر داد و گفت: با رفع نیاز‌های کشورمان به انسولین تا ۱.۵ سال آینده، بزودی با صادرات انسولین ایرانی به ارز آوری خواهیم رسید.
_ فارس نوشت: علی حدادی اظهار داشت: با کمک محققین و پژوهش‌گران کشورمان ان‌شاءالله در دو ماه آینده مواد اولیه انسولین در کشورمان تولید خواهد شد که این موضوع از اثرات توجه جمهوری اسلامی به موضوع علم، دانش و پژوهش و خودکفایی در بخش‌های مختلف است.
 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس افزود: تاکنون نیاز‌های کشور به انسولین از محل واردات تأمین می‌شد، ولی ان‌شاءالله در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیازمندی‌ها از محل انسولین تولیدی در کشورمان تأمین خواهد شد. ضمن این که با تولیدات انسولین داخلی تا یک سال و نیم آینده نیاز‌های کشور برطرف شده، درصدی از میزان تولید انسولین هم قابل صادرات خواهد بود که حرکت بسیار خوبی در کشورمان بوده و می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: انسولین تولیدی در کشورمان توسط یک شرکت دانش بنیان در نظرآباد تولید شده است، ضمن این که کلیه مراحل آن هم بومی‌سازی شده و کار بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *