دهها پلیس در ارزگان از محاصره "طالبان" نجات یافتند

11:57 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۹۱۷
خبرگزاری میزان: دهها مامور پلیس محلی در ولایت ارزگان که بیش از یک ماه در محاصره طالبان بودند در نتیجه ی یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی نجات یافتند.
دهها پولیس در ارزگان از محاصره طالبان نجات یافتندبه گزارش به نقل از خبرگزاری جمهور، ژنرال توریالی ابدالی با تایید این خبر گفته است که این سربازان پلیس که تعداد آنها به ۶۰ نفر می‎رسید؛ از ۱۵ تیر در منطقه ارزگان خاص به محاصره شورشیان طالبان درآمده بودند.
آقای ابدالی اظهار داشته که در درگیری که میان نیروهای امنیتی و طالبان در این مدت جریان داشته، ۶۴ نفر از اعضای طالبان کشته و ده‎ها نفر دیگر زخمی شدند؛ اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.
وی بیان داشت: در عملیاتی که نیروهای ویژه پلیس و ارتش شب یکشنبه با هدف نجات نیروهای محاصره‌ شده به راه انداختند؛ همه این افراد با تجهیزات و اعضای خانواده‎‎شان نجات یافتند و به شهر ترین‎کوت، مرکز ولایت ارزگان منتقل شدند.
نیروهای بین‎المللی حاضر در افغانستان موسوم به "حمایت قاطع" با صدور اعلامیه‎ای، این عملیات را "پیچیده" خوانده و افزود: " نیروهای زبده ارتش با چهار هلیکوپتر در محل محاصره فرود آمدند و ۶۰ روستایی را با اعضای خانواده‎های آنها نجات دادند".
در اعلامیه آمده که این نیروها به دستور وزارت داخله و ژنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار، از فرودگاه قندهار در تاریکی شب به پرواز درآمدند و افراد گروگان را از محاصره طالبان به سلامت بیرون آوردند.
یک مقام نیروهای ایتلاف گفت که این عملیات مثال قابل ملاحظه‎ای از توانایی نیروهای ویژه و نیروهای هوایی افغانستان است.
هنوز گروه طالبان درباره اظهارات فرمانده پلیس ارزگان و نیروهای بین‎المللی مستقر در افغانستان واکنشی نشان نداده است.انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *