بررسی مشکلات زنان آسیب دیده و حاشیه نشین باید در دستور کار قوه قضاییه باشد

15:05 - 15 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۸۵۸
عضو کانون فرهنگی و حقوقی تکریم زن در خانواده گفت: برای رفع مشکلات حوزه زنان حرکت‌های امید بخشی از سوی قوه قضاییه انجام شده و رفع مشکلات آنان باید با اولویت در دستور کار قوه قضاییه باشد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: معصومه طاهری استاد حوزه و عضو کانون فرهنگی و حقوقی تکریم زن در خانواده با اشاره به برگزاری نشست تحول در نظام حقوقی و قضایی زنان و خانواده با حضور رییس قوه قضاییه اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود و لازم است تا تداوم یابد به گونه‌ای که مشکلات حوزه زنان را نیز از منظر قضات، وکلا و سازمان‌های مردم نهاد بررسی کرد و راهکار‌هایی برای آن درنظر گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای رفع مشکلات حوزه زنان حرکت‌های امید بخشی از سوی قوه قضاییه صورت گرفته که این مایه خوشحالی است و نشان می‌دهد این همت در رییس قوه قضاییه وجود دارد تا مشکلات را برطرف کند.

طاهری تاکید کرد: بررسی مشکلات زنان آسیب دیده و حاشیه نشین باید با اولویت در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد و امیدواریم مجموعه قوه قضاییه این پتانسیل را داشته باشند تا مشکلات را برطرف کنند.

این استاد حوزه افزود: این نشست‌ها باید به گونه‌ای برگزار شود تا خلا‌های قانونی مشخص شده و هرکجا شبهه قانونی وجود دارد رفع شبهه شود و هرکجا نیاز به قانونگذاری دارد اقداماتی در این زمینه انجام گیرد.

عضو کانون فرهنگی و حقوقی تکریم زن در خانواده تاکید کرد: زنان فرهنگساز جامعه هستند و اگر مشکلات زنان و خانواده رفع نشود مشکلاتی ایجاد خواهد شد. از سویی دیگر بحث تکریم زنان و خانواده نیز باید مورد توجه قرار گیرد و زنان در جامعه کرامت داشته باشند و این موضوع نیاز به همکاری سه قوه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *