رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با مفسدین در هر جایگاهی که باشند برخورد می‌کنیم

15:27 - 13 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۹۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هیچ ابایی نداریم که با مفسدین در هر جایگاهی که باشند برخورد کنیم و در این زمینه کاری به جناح، گروه و احزاب سیاسی نداریم، چون کار ما قانونی، مستند و براساس مستدل کار کردن است.

- حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در شورای قضایی استان مرکزی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: امسال با توجه به حساسیت موجود و مسائل و مشکلات ناشی از کرونا، مشکلات اقتصادی، مشکلات ناشی از ضعف و ناکارآمدی برخی مدیران کشور و ...، دهه فجر باید ویژه‌تر دیده شود. ایران دستاورد‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داشته که نیاز است در این دهه تبیین و تبلیغ شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ریاست قوه قضائیه ساماندهی زندانیان در زندان هاست، ادامه داد: با مجرمینی که درگیر فساد هستند قاطعانه برخورد می‌کنیم، اما برخی زندانیان که خارج از این چارچوب هستند می‌توانند در زندان نباشند که نیاز است این مهم نیز مدنظر قرار گیرد. امسال بیش از ۷۷۰۰ نفر زندانی آزاد شدند که ۲۱۰۰ نفر آن‌ها مربوط به دوران پس از تاریخ شروع طرح پایش است، فلسفه برخورد در زندان اصلاحی است، ولی زندان برای برخی زندانیان و اصلاح آنان جای مناسبی نیست.

رئیس شورای قضایی استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماه گذشته بازدید مسئولان و قضات از مراکز مختلف رشد ۲۸ درصدی داشته که این روند باید در دهه فجر نیز با حضور حداکثری و موثر قضات ادامه داشته باشد. در این خصوص ۱۶ بهمن به منظور بازدید قضات از زندان برنامه ریزی شده است. به یرکت دهه فجر مرخصی برای زندانیان در نظر گرفته شود و ارفاقاتی نیز در صورت امکان برای زندانیان لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص سند تحول قضایی گفت: این سند پس از ۴۰ سال کارکرد قضایی و کارکرد مدیریتی توسط قوه قضاییه پس از ساعت‌ها کار کارشناسی تهیه شده است. این سند نقشه جامعی برای ادامه مسیر و حضور مستمر در پهنه قضایی نظام جمهوری اسلامی است و باید کارگروه‌ها در سطح استان مرکزی به گونه‌ای فعالیت کنند که استان مرکزی در بومی سازی سند در کشور عقب نماند و جزو استان‌های پیشرو باشد.

وی در خصوص برخورد با فساد افزود: دادگستری در برخورد با فساد هیچ تردیدی ندارد و استثنایی در برخورد قانونی برای کسی قائل نمی‌شود و کاری به موقعیت و جناح ندارد و با قاطعیت این مهم را دنبال می‌کند. استان مرکزی تجربه خوبی از اعلام فساد در فضای مجازی ندارد و اخیرا برخی در فضای مجازی مباحثی در خصوص فساد بیان می‌کنند که در شرایط فعلی کشور این اخلاق مناسب نیست، اما می‌طلبد که پیش از انتشار موارد در فضای مجازی، ابتدا مطالب با دادگستری و مراجع رسمی مطرح و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، منتشر شوند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هیچ ابایی نداریم که با مفسدین در هر جایگاهی که باشند برخورد کنیم و در این زمینه کاری به جناح، گروه و احزاب سیاسی نداریم، چون کار ما قانونی، مستند و براساس مستدل کار کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید براینکه در مقوله برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نداریم الا برچسب‌زنی و اتهام زنی، تصریح کرد: این خط قرمز ماست و تلاش می‌کنیم پیگیری‌ها منجر به هتک حرمت، حیثیت و آبروی مردم و مسئولین نشود، به هر حال در جا‌هایی که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم نباید موضوع رسانه‌ای شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *