رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نکاتی در رابطه با تهیه «حلوا سوهان»

5:50 - 13 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۵۳۱
«حلوا سوهان» یکی از انواع حلوا‌های خوشمزه ایرانی است که طعمی شبیه به سوهان دارد.
_ صفحه اینستاگرامی روزنامه همشهری نوشت: حلوا سوهان یکی از شیرینی‌های اصیل ایرانی است که از جوانه گندم و در صورت تمایل شیره طبیعی انگور تهیه می‌شود، از این‌رو دارای خواص فراوانی مانند پیشگیری از ابتلا به سرطان، رفع اختلالات قلبی و دیابت، رفع استرس و بی‌خوابی، تقویت بینایی و سوی چشم و تقویت قوای عمومی بدن است. پیشنهاد می‌کنیم تهیه این حلوای مقوی را در خانه تجربه کنید.

مواد لازم

آرد سنگک: یک لیوان و نیم
شیر: نصف لیوان
روغن مایع: سه‌چهارم لیوان
 

مواد لازم برای شهد:

شیر و شکر (هرکدام): یک لیوان
زعفران: به مقدار کافی
هل: یک‌چهارم قاشق چای خوری
گلاب: یک‌چهارم لیوان
 

 طرز تهیه

برای آماده‌کردن شهد، شیر و شکر را روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود و سپس گلاب، زعفران و هل را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه حرارت را خاموش کنید. دقت کنید که شیر نباید بجوشد.
 
برای تهیه حلوا، آرد سنگک را داخل تابه الک کنید، سپس شیر و روغن را به آن اضافه کرده، با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید. دقت کنید که حتی لحظه‌ای از آن غافل نشوید، چون گلوله گلوله خواهد شد. بعد از مدتی (حدود یک‌ساعت) به‌خاطر تبخیر‌شدن شیر مواد حالت خرده‌خرده پیدا می‌کند و دوباره روان و یکدست خواهد شد.
 
با حرارت ملایم آن‌قدر هم بزنید تا به رنگ سوهان در بیاید. حرارت را خاموش کنید و شهد گرم را یکباره اضافه کنید. آن‌قدر هم بزنید تا حلوا جمع شود و درنهایت ظرف حلوا را گهواره‌ای تکان دهید. حلوای گرم‌شده را داخل سینی پهن کرده و به دلخواه با موادی، چون انواع مغزها، پودر نارگیل و… تزیین کنید.
 

برچسب ها: طرز تهیه دسر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *