واعظی: قرارداد تهیه ۲ میلیون دوز واکسن کرونا از روسیه در حال نهایی شدن است

12:11 - 08 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۶۶۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد برکت، شرکت‌های رازی، پاستور و میلاد در حال ساخت واکسن کرونا هستند، گفت: قرارداد خرید دومیلیون دوز  واکسن کرونا از روسیه ظرف امروز و فردا نهایی می‌شود و سه ماهه به دست ما می‌رسد که محموله اول در ۲۲ بهمن و  محموله‎‌های بعدی در فوریه می‌رسند.

- محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تهیه و تولید واکسن در دنیا، همیشه این طور بوده است که نزدیک به ۲ تا ۴ سال طول می‌کشیده  است و همیشه باید تا مرحله چهارم هم پیش می‌رفته است؛ همه کشور‌های دنیا با تائید سازمان بهداشت جهانی مرحله چهارم  را کرده اند. 

وی ادامه داد: در حال بررسی واکسن‌هایی که در سبد سازمان بهداشت جهانی به نام کواکس مطرح شده است و هم واکسن  دیگر کشور‌ها هستیم و وزارت بهداشت هم روی ساخت واکسن های داخلی کار می‌کند تا واکسیناسیون را انجام دهیم. 

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنیاد برکت، شرکت‌های رازی، پاستور و میلاد در کشور  در حال ساخت واکسن کرونا هستند که هر 4 شرکت به مرحله آزمایش انسانی رسیده اند؛ اولویت ما حمایت از اینهاست و قول دادند محصول خود را تا  اوایل بهار و یا تابستان تحویل دهند. 

واعظی گفت: حدود ۸. ۱۶  میلیون دوز واکسن خارجی کرونا از کواکس خرید کردیم و منتظر نوبت حمل هستیم و همزمان با چین، هند و روسیه که واکسن‌های آن‌ها در دیگر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است،  مذاکره می‌کنیم و مذاکرات خوب پیش رفته است.

وی عنوان کرد:  آقای ظریف در سفر به روسیه به موضوع خرید واکسن پرداحته است، مدارک‌شان را گرفتیم و بررسی کردیم؛ سفیر مان در روسیه هم روی قرارداد مذاکره می‌کند. قرارداد خرید دومیلیون دوز  واکسن کرونا از روسیه ظرف امروز و فردا نهایی می شود و سه ماهه به دست ما می‌رسد که محموله اول در ۲۲ بهمن و  محموله‎‌های بعدی‌ در فوریه می‌رسند.

واعظی با بیان اینکه در همین بهمن ماه واکسیناسیون را شروع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس همان اولویت بندی ستاد ملی مقابله با کرونا که افراد مسن، دارای بیماری زمینه ای و کادر درمانی اولین گروه‌هایی هستند که این واکسن را دریافت می‌کنند. 

مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند هر حرفی بزنند واشنگتن می‌پذیرد

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ادعای رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر برنامه جدید این رژیم برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تصریح کرد: مردم ایران و منطقه با ادبیات مسئولین رژیم صهیونیستی کاملا آشنا هستند که آن‌ها بیشتر حرف می‌زنند و بیشتر دنبال جنگ روانی هستند و عملا این‌ها نه برنامه‌ای دارند نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند.

واعظی خاطرنشان کرد: در دفاع از ایران ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح ایران، نیروی ورزیده‌ای هستند، مانور‌های مختلفی که داشتیم این علائمی است که نشان می‌دهد قصد تهاجم و جنگ نداریم، ولی در ارتباط با دفاع از کشور جدی هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از مسوولین رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند هر حرفی که بزنند واشنگتن حرف آن‌ها را می‌پذیرد، اظهارداشت: قبلا یک ترامپی بود که داماد او عملا کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود یکسری کار‌هایی را انجام می‌داد و یکسری نظرات رژیم صهیونیستی را تحمیل می‌کرد. من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل بقیه کشور‌های دیگر، استقلال خودشان را دارند و این‌ها تلاشی است که رژیم صهیونیستی از نظر جنگ روانی می‌کند.

واعظی تاکید کرد: مساله بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌ها موضوعی است که هم رژیم صهیونیستی و هم برخی از کشور‌های عرب منطقه که با ما دشمن هستند مثل عربستان سعودی با آن به شدت مخالف هستند و لابی‌های آن‌ها هم در واشنگتن شروع شده و دائم تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد. به هر حال نباید اینجور مسائل را جدی بگیریم چرا که بیشتر جنگ روانی و تبلیغاتی است.
 
رئیس دفتر رئیس جمهوردر پاسخ به سوالی درباره برنامه اخیر تلویزیون و توهین به رییس جمهور اظهارداشت: صدا و سیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه برنامه‌های زنده و چه برنامه‌های دیگری که هست، برای موضوعات مختلف به نوعی افرادی را دعوت می‌کند که این افراد تابلودار هستند و به عنوان مخالفین دولت محسوب می‌شوند.

 واعظی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام هستیم تا با صمیمیت مشکلات داخل را حل کنیم و بتوانیم با یک صدا در مقابل دشمنان خود در خارج بایستیم و به راحتی و با انسجام از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم لذا صدا و سیما با برنامه‌هایی که می‌گذارد نباید مردم را ناامید کند و باید به گونه‌ای عمل کند که آدرس انسجام و وحدت بدهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه میهمان برنامه زاویه با لحن بسیار بد به رئیس جمهور توهین می‌کند، برای وزراء قابل قبول نبود و گفتند که صدا و سیما متعلق به نظام است و نتیجه این شد که این مسائل را مقداری ساماندهی کنیم.

وی در خصوص موضع قوه مجریه در برابر تضییع حقوق یک سرباز که خودش مجری قانون بوده از سوی قانونگذار گفت: همان روزی که این اتفاق افتاد همه ما متاسف شدیم که یک سرباز وظیفه‌ای که به وظیفه خود عمل می‌کند، یک نماینده مجلس می‌خواهد قانون‌شکنی کند و بعد که مانع می‌شود توهین می‌کند و بعد هم به گوش آن سرباز سیلی می‌زند که فکر می‌کنم این کاری است که هم از لحاظ افکار عمومی و هم از نظر دولت و از نظر همگان محکوم است.

واعظی اضافه کرد: همینطور که در مجلس هم آقای رئیس مجلس و دیگران گفتند که به این مساله می‌پردازیم امیدوارم که این فقط یک حرف نباشد و عکس‌العمل جدی باشد. به نظرم در برابر این اتفاق ناخوشایندی که افتاد عکس‌العمل مردم و مسئولین کشور قابل تقدیر است.
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *