سعیدی: اعتراض درباره توزیع عادلانه منابع مالی فدراسیون‌ها پذیرفتنی است

13:40 - 05 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۵۷۰۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اصل اعتراض برخی روسای فدراسیون‌ها به توزیع عادلانه منابع پذیرفتنی است، اما برای رفع دغدغه‌های رشته‌های المپیکی اعتبار بیشتری به آن‌ها اختصاص یافته است.

- کیکاووس سعیدی در پایان چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مجمع امروز بر اساس دستورالعمل تعیین شده و با حضور اعضا، وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد. موضوعات مختلفی در دستور کار مجمع قرار داشت و طبق معمول گزارش‌های حسابرسی، عملکردی و مالی کمیته بررسی و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

وی ادامه داد: مصوباتی که در هیئت اجرایی در سال گذشته مورد تایید قرار گرفته بود، امروز نهایی شد. در خصوص اصلاح بندی از اساسنامه کمیته ملی المپیک بحث و قرار شد این بند به اساسنامه اضافه شود تا بعد از مصوبه تایید شورای نگهبان برای IOC ارسال کنیم. گزارش کمیته‌های ۱۸ گانه و تاریخ شفاهی ورزش ایران نیز به طور مبسوط در قالب یک کلیپ ارائه شد و مورد توجه اعضای محترم مجمع قرار گرفت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در خصوص دو فدراسیون ناشنوایان و فدراسیون بیماران خاص که متقاضی حضور در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بودند تصمیم‌گیری صورت گرفت و مقرر شد این دو فدراسیون به صورت میهمان به عضویت مجمع در بیایند تا بعد از پاسخ استعلام از IOC در خصوص قطعی شدن و حق رای آن‌ها تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر این دو فدراسیون به مجمع عمومی کمیته المپیک ملحق شدند و مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفتند.

سعیدی در خصوص اعتراضات در خصوص توزیع اعتبارات از سوی روسای فدراسیون‌ها گفت: تمام تلاش ما در هیئت اجرایی معطوف به توازان و تعادل در منابع و اعتبارات است. برخی از رشته‌های المپیکی بر اساس پیش‌بینی کسب سهمیه و مدال در المپیک طبعاً مورد توجه بیشتری قرار گرفتند و اعتبارات بیشتری را به خود اختصاص دادند که این طبیعی است، اما این اصل موضوع پذیرفته است که باید سقف را برای توزیع اعتبارات داشته باشیم و توزان برقرار باشد. به خاطر المپیک و بحث نزدیک بودن بازی‌های و حمایت از رشته‌های المپیکی این رویکرد وجود داشت که این رشته‌ها بدون دغدغه و نگرانی مالی به کار خود ادامه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *