صادرات نفت ايران به کره جنوبی افزایش می‌یابد

10:53 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۵۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - وزیر نفت گفت: ایران روزانه 100هزار بشکه نفت خام به کره جنوبی صادر می کند که امیدواریم با لغو عملی تحریمها، به ۱۸۰ هزار بشکه برسد.
به گزارش ، بیژن نامدار زنگنه بعد از دیدار با وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پیش از تحریمها ایران روزانه 180 هزار بشکه نفت خام به کره جنوبی صادر می کرد که بخاطر تحریمها این میزان درحال حاضر به اندکی بیش از 100 هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: در دیدار امروز با وزیر زیرساخت کره جنوبی پیشنهاد دادیم که با لغو تحریمها میزان صادرات نفت ایران به سطح قبلی برسد که با استقبال طرف کره ای روبرو شد.

وزیر نفت با اشاره به دیدار با وزیر کره ای و هیئت همراه که جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی کره بودند گفت: در این جلسه ظرفیت های ایران برای توسعه و همچنین حضور مشترک در بازارهای منطقه تشریح شد ضمن اینکه به طرف کره ای این توضیح را دادیم که وضع ایران امروز از نظر مسایل زیربنایی و ظرفیت های نیروی انسانی تفاوت زیادی با سال های قبل از تحریم دارد.

زنگنه افزود: شرکتهای کره ای می توانند در زمینه برداشت نفت خام، سرمایه گذاری در صنعت گاز مایع و پتروشیمی با شرکت های ایرانی همکاری گسترده ای داشته باشند.

وی با اشاره به حضور طولانی مدت شرکتهای کره ای در طرح های نفت و گاز ایران گفت: به همین دلیل و برای تقویت روابط دو طرف، از کره جنوبی خواستیم که بیمه دولتی کره جنوبی فاینانس پروژه های ایرانی را تحت پوشش قرار دهد.

وزیر نفت افزود: دو طرف امیدوار بودند روابط جدیدی برای حضور گسترده نه تنها در بازار ایران که در بازار منطقه به مرکزیت ایران شکل گیرد.

کره جنوبی: ایران مرکزیت بازار مهم منطقه
وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی هم گفت: ایران مرکزیت بازار مهم منطقه را داراست و امیدواریم شرکتهای کره ای بتوانند همکاری مناسبی در زمینه فرصتهای اقتصادی با شرکتهای ایرانی داشته باشند.

یو ایل هو افزود: امروز فرصت مناسبی بود تا با طرفهای ایرانی درباره مسایل مختلف مذاکره کنیم.

وی با اشاره به سابقه روابط اقتصادی دو کشور پیش از اعمال تحریمها افزود: باید تلاش کنیم تا این روابط به روزهای خوب خود باز گردد.

یو ایل هو همچنین با بیان اینکه امروز راجع به مسایل کلی سرمایه گذاری مذاکره کردیم افزود: شرکتهای دو کشور فرصت دارند تا راجع به جزئیات همکاری دو و چند جانبه با یکدیگر مذاکره کنند تا بتوانند فرصت حضور در بازار ایران و کشورهای ثالث را ایجاد کنند.

وی از عزم دولت کره جنوبی برای گسترش روابط با ایران خبر داد و گفت: کره جنوبی تصمیم گرفته است که روابط خود را در مدت کوتاهی بعد از لغو عملی تحریمها به همان گستردگی قبل از تحریم بازگرداند و در این راه از هر تلاشی استقبال خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *