بهبود کیفیت و رشد بهره وری پروازها با آزادسازی قیمت بلیت

19:40 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۵۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: رضایت مسافر، ایمنی پرواز و افزایش رقابت در اولویت است و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و هر طرح دیگری در صنعت هوایی باید با این رویکردها کارشناسی شود.
به گزارش ، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران درباره انتقاد از تاخیر پروازها گفت: رضایت مسافر شرط نخست ماست و حمل و نقل هوایی در دنیا به این سمت رفته است که اول رضایت مشتری را جلب کند و همتراز با آن، بحث ایمنی پرواز مدنظر است و پس از آن حفظ شرکت‌های هوایی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید توان اداره خود را به لحاظ اقتصادی داشته باشند تا بتوانند هماهنگ با ان ایمنی پرواز را حفظ کنند و مسافر را راضی نگه دارند.

عابدزاده همچنین در مورد آیین‌نامه‌های حقوق مسافر و اعمال تغییرات احتمالی در آن گفت: بهترین حقوقی که برای مسافران می‌توانیم تامین کنیم رضایت و ایمنی آنهاست و همه تلاش ما رسیدن به این نقطه است.

وی ادامه داد: بزرگترین خدمت جلب رضایت مسافران است که این رضایت می‌تواند شامل سرعت، تسریع در تهیه بلیت و همچنین اطمینان به ایمنی در سفر باشد و در سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت به دنبال تحقق آن هستیم.

عابدزاده درباره آزادی‌سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده که مختص کشورهای توسعه‌ یافته نیز است و باید به افزایش رقابت منجر شود و البته تا نرخ بلیت رقابتی نشود نمی‌توان انتظار بهبود کیفیت و رشد بهره وری داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *