"افغانستانی‌های" مهاجر فاقد مدرک در "پاکستان" ثبت هویت می‌شوند

10:20 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۴۸۲
خبرگزاری میزان: در نشست سه جانبه "پاکستان"، "افغانستان" و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل توافقنامه‌ای به منظور جلوگیری از اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی مقیم پاکستان امضا شد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزار میزان به نقل از "جمهور"، بیست و ششمین اجلاس کمیسیون سه جانبه پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کابل برگزار شد و در این نشست توافقنامه‌ای به منظور جلوگیری از اخراج اجباری مهاجرین افغانستان در پاکستان میان 2 کشور امضا شد.
 
«سیدحسین عالمی بلخی»، وزیر امور مهاجرین در این نشست گفت: طی 2 روز جلسه سه جانبه‌ای که داشتیم توافق شد که مجموع افغانستانی‌های مهاجر فاقد مدرک در پاکستان باید تثبیت هویت شوند که قرار است یک هیئت 100 نفره افغانستان به منظور شناسایی هویت مهاجرین به پاکستان سفر کند.
 
بلخی تصریح کرد: دولت پاکستان قرار است 21 مرکز ثبت نام را در شهرهای این کشور ایجاد کند و در هر مرکز ثبت، 4 نفر از هیئت افغانستان موظفند هویت افغانستانی مهاجرین را شناسایی و نظر به بررسی سازمان ملل متحد و شرایط مهاجرین برای آنان مدرک سفر یا ویزای قابل تمدید صادر کند.
 
وزیر امور مهاجرین با بیان این که فعلاً مهاجرین افغانستان در پاکستان با مشکلات جدی مواجه نیستند، اظهار داشت: در اجلاس سه جانبه ما توافق شد مهاجرینی که مدت اعتبار کارت های پناهندگی آنان تا 31 دسامبر سال 2015 پایان می یابد در یک چارچوب قانونی حضورشان تمدید شود.
 
قرار است در جلسه مشترک میان نمایندگان هر 2 کشور در مورد تمدید 2 ساله کارتهای مهاجرین دارای مدرک توافق شود.
 
بلخی در این زمینه گفت: قرار است هر 2 کشور برای تمدید کارتهای پناهندگی مهاجرین تا تاریخ 31 دسامبر سال 2017  توافق کنند.
 
2.7 میلیون پناهنده افغانستانی در پاکستان به سر می برد که بر اساس گزارشات یک میلیون آنان بدون مدرک در آن کشور به سرمی برند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهور


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *