سند تحول قضایی چشم انداز وضعیت دستگاه قضایی کشور در سال ۱۴۰۲ است

9:04 - 27 دی 1399
کد خبر: ۶۹۳۴۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از سند تحول قضایی به عنوان چشم انداز وضعیت دستگاه قضایی کشور در سال ۱۴۰۲ یاد کرد و گفت: در سطح کلان کشور و در استان کرمان، ساختار لازم برای پیگیری و پایش روند اجرایی سند تحول ایجاد شده است.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در همایش تبیین سند تحول قضایی در جمع روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات جنوب استان کرمان از سند تحول قضایی به عنوان چشم انداز وضعیت دستگاه قضایی کشور در سال ۱۴۰۲ یاد کرد و گفت: کارکنان قوه قضاییه باید بر اساس این سند و نگرش تحولی و با شتاب مناسب حرکت کرده و به این سند عینیت ببخشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هیچ کس نباید خود را فارغ یا غایب در اعمال مفاد سند تحول بپندارد.

وی ادامه داد: ویژگی بارز قضات، کارکنان و مدیران پرتلاش دستگاه قضایی در این دوره باید تحول گرایی باشد و همه باید خود را پایبند به الزامات این سند بدانند تا مردم شاهد تحقق اهداف متعالی آن باشند.

موحد اظهار کرد: در سطح کلان کشور و در استان کرمان، ساختار لازم برای پیگیری و پایش روند اجرایی سند تحول ایجاد شده و همکاران قضایی باید به این باور برسند که تحول محصول یک خرد و تلاش جمعی برای شناسایی آسیب ها، اشکالات و خلاء‌ها و یافتن راهبرد و راهکار‌های موثر برای کارآمدی دستگاه قضایی و توسعه عدالت است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *