شمار بیماران بدحال کرونایی در اراضی اشغالی با وجود تزریق واکسن رکورد شکست

14:29 - 21 دی 1399
کد خبر: ۶۹۱۸۶۴
شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی با وجود واکسیناسیون گسترده، همچنان روندی صعودی را طی می‎کند.

- مقام‎های بهداشتی رژیم صهیونیستی از شناسایی ۴ مورد ابتلا به دومین نوع جهش یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شد، خبر می‎دهند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، می‎گوید علاوه بر شناسایی نوع جهش یافته کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده، ۴ مورد ابتلا به دومین نوع جهش یافته این ویروس که در آفریقای جنوبی برای نخستین بار ثبت شده، در اراضی اشغالی گزارش شده است.

در همین حال مقام‎های این رژیم اعلام کرده اند که از امروز یکشنبه توزیع دومین دوز واکسن کرونا را در اراضی اشغالی آغاز می‌کنند؛ توزیع نخستین دوز ویروس کرونا در اراضی اشغالی از حدود ۳ هفته پیش آغاز شده است.

با وجود ادعای مقام‎های رژیم صهیونیستی مبنی بر توزیع گسترده و فوری واکسن ویروس کرونا، اما اراضی اشغالی همچنان با شیوع فزاینده ویروس کرونا مواجه است.

«تایمز آو اسرائیل»، در گزارشی می‎گوید که از روز نخست ماه ژانویه تاکنون ۳۰۰ نفر در اراضی اشغالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

همچنین پایگاه «جروزالم پست» گزارش داد که حال هزار و ۲۹ نفر از بیماران کرونایی در اراضی اشغالی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر گفته که شمار بیمارانی که در شرایط وخیم قراردارند به بیشترین میزان از زمان آغاز شیوع کرونا رسیده که به نوعی رکورد محسوب می‎شود.

به گزارش «جروزالم پست»، «عموما جمعیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در حال فراتر رفتن از حد ظرفیت است؛ مرکز پزشکی رامبام در شهر حیفا، ۱۰۶ مورد بستری بیماران کرونایی را اعلام کرده که بیشترین میزان از زمان آغاز شیوع کروناست.»

مقام‎های بهداشتی رژیم صهیونیستی پیش از این نیز هشدار دادند که به دلیل روند فزاینده شیوع کرونا، احتمالا محدودیت‌ها و قرنطینه ادامه خواهد یافت.

در حالی که اراضی اشغالی وارد سومین قرنطینه سراسری شده، اما شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است؛ روز شنبه و همزمان با سومین روز قرنطینه سراسری، ۵ هزار و ۳۰ نفر در اراضی اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ۴۸۷ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده و ۳ هزار و ۶۵۱ نفر از مبتلایان به این ویروس نیز جان خود را از دست داده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *