واعظی:سفر هیئت کره جنوبی به ایران در راستای مباحث اقتصادی و همچنین موضوع نفت کش است

12:21 - 17 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۶۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه سفر هیئت کره جنوبی به ایران در راستای مباحث اقتصادی و همچنین موضوع نفت کش کره جنوبی است، گفت:هر فعالیتی باید ضابطه فنی خودش را داشته باشد و فعالیت نفتکش کره جنوبی هم باید همین گونه باشد و نباید محیط زیست را تخریب کند.

محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: سفر هیئت کره جنوبی به ایران در راستای مباحث اقتصادی و همچنین موضوع نفت کش کره جنوبی است.

وی ادامه داد: هر فعالیتی باید ضابطه فنی خودش را داشته باشد و فعالیت نفتکش کره جنوبی هم باید همین گونه باشد و نباید محیط زیست را تخریب کند.

رئیس دفتر روحانی در بخش دیگری از این گفتگو اظهارداشت: تصویب لوایح باقی مانده fatf به نفع مردم و در راستای شفافیت، مقابله با پولشویی و همچنین روان شدن روابط بانکی بعد از لغو تحریمهاست؛ نباید آن را سیاسی کرد. 

واظی همچنین درباره حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس بیان داشت: نیروهای نظامی ما با جدیت برای هر گونه اقدامی آمادگی دارند اما تحلیل ما این است که دولت آمریکا نگران این بودند که در سالگرد شهید سلیمانی، ایران اقدام کند به همین دلیل موضع دفاعی گرفتند. مسائل عنوان شده از سوی آنها جنگ روانی است.

 

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ ریل گذاری دولت در مسیر اهداف تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری بوده است، گفت: البته مخاطب رهنمود‌های رهبری فقط دولت نیست و همه ارکان نظام را شامل می‌شود. وقتی سیاستی بخواهد شکل گیرد باید هر سه قوه با هم همکاری کنند.
 
رئیس دفتر روحانی خاطرنشان کرد: اکثریت نمایندگان مجلس، جدید هستند بنابراین اینکه در چارچوب اصلی گام بردارند زمان میبرد. سوال حق مجلس است اما برخی از اقدامات که قوانین وضع می کنند، بدعت جدیدی است.
 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *