بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی شهرستان دهلران

12:01 - 17 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۵۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان ایلام در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دهلران، بر تحقق عدالت آسان، تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق اداری اسلامی تاکید کرد.

- علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان دهلران به بررسی مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه قضایی پرداخت و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و خدمات رسانی به مردم قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور تسریع در رسیدگی‌ها و رفاه حال مراجعین صادر کرد.

دهقانی در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تلاش قضات و کارمندان دادگستری شهرستان دهلران، دستورات و راه کار‌های لازم را به منظور ارتقاء کمی و کیفی عملکرد این حوزه قضایی ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به تاکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه در خصوص تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین به دستگاه قضایی، بر لزوم رعایت دقیق اخلاق اداری اسلامی مسئولین حوزه‌های قضایی استان در برخورد با مردم و همکاران قضایی و اداری تاکید کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان افزود: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی به عنوان گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان و تکریم ارباب رجوع در زمره مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان قرار دارد.

دهقانی ضمن اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اظهار داشت: در راستای اجرا و پیاده سازی سند تحول، وظیفه ما حفظ اقتدار و شأن دستگاه قضایی با رعایت دقت و سرعت در رسیدگی‌ها و تکریم وگرامیداشت همه مراجعین به دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی دادگستری کل استان ایلام، اقدام در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی است که در همین راستا با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه مدیریت پرونده‌ها و ابلاغ اوراق قضایی و برگزاری جلسات محاکم به صورت الکترونیک، میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با تعدادی از مراجعین به دادگستری شهرستان دهلران به صورت مستقیم و رو در رو گفتگو کرد و ضمن بررسی درخواست‌ها و مشکلات آنان، حسب مورد و مطابق قانون دستورات لازم را ابلاغ کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *