رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش تقاضا برای نفت با مهار کرونا

10:04 - 16 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۲۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
کارشناس حوزه انرژی گفت: موفقیت واکسن کرونا می‌تواند تقاضا برای خرید نفت در بازار‌های جهانی را افزایش دهد.
هادی میرامینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت بازار نفت اظهار کرد: مطابق توافقات صورت گرفته توسط سازمان اوپک پلاس بنا شده هر ماه بعد از بررسی بازار نفت در صورت فراهم بودن شرایط میزان تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در ماه افزایش پیدا کند و این افزایش در ماه‌های بعد به ۲ میلیون بشکه برسد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به توفیق واکسن کرونا و بازگشایی بازار‌های آسیایی شرقی، بازار کشش این افزایش تولید را داشته باشد و تقاضا در ماه‌های آینده نیز رو به افزایش خواهد بود.

وی افزود: افزایش تقاضا در بازار می‌تواند خبر خوشایندی برای ایران و ونزوئلا باشد که طی ماه‌های اخیر به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا سهم کمتری از فروش در بازار داشته اند و بازگشت آن‌ها می‌تواند شرایط را برای تعادل عرضه و تقاضا نیز فراهم کند.

میر امینی ادامه داد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که معمولاً بازار‌های جهانی پس از یک رکود به فاصله زمانی کوتاهی برای بازسازی نیاز دارند، اما پس از عبور از این دوران آغاز کامل روند فعالیت‌های اقتصادی میزان تقاضا به اندازه زوز‌های عادی باز خواهد گشت.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: چین و هند از گذشته جزء مشتریان ثابت ایران بودند و به دلیل موقعیت جغرافیایی و  امکان تبادلات فراوان میان دو کشور، بازگشت ایران به بازار‌های نفتی امکان پذیر است.

وی افزود: بسیاری از پالایشگاه‌های منطقه آسیای شرقی بر اساس خاصیت شیمیایی نفت ایران طراحی شده‌اند و این موضوع می‌تواند نقطه قوتی برای بازگشت دوباره ایران به بازار‌های نفتی باشد.

میر امینی بیان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده چین به عنوان یکی از شرکای اصلی تجاری ایران با داشتن دامنه وسیعی از تبادلات تجاری و انرژی، یکی از مهمترین مقصد‌ها برای صادرات نفت ایران خواهد بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *