فشار حداکثری نظام مالیاتی بر بخش مولد/ بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد احداثی در مسجد سلیمان/ انحصارگرایی؛ مانع صدور مجوز برای شروع کسب و کار

23:30 - 15 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۹۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری در خصوص تاثیر قانون مالیات بر تولید، بهره‌برداری واحد‌های مناطق زلزله‎زده، رشد ناگهانی قیمت‌ها در بازار طلا و انحصارگرایی در صدور مجوز‌های کسب و کار در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

- طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری در خصوص تاثیر قانون مالیات بر تولید، بهره‌برداری واحد‌های مناطق زلزله‎زده، رشد ناگهانی قیمت‌ها در بازار طلا و انحصارگرایی در صدور مجوز‌های کسب و کار در منتشر شده است.


قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ سربار تولید/ فشار حداکثری نظام مالیاتی بر بخش مولد

کارشناس حوزه اقتصاد معتقد است قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران به هیچ‌وجه به مانند دیگر نقاط اجرا نمی‌شود. فرآیند و روش اجرا بسیار متفاوت و سربار تولید است. قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای آن در ایران غلط اندر غلط است.


بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد احداثی در مسجد سلیمان/ اتمام تعمیر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مسجد سلیمان گفت: شروع عملیات ۱۵۰۰ واحد احداثی از جمله جا بجایی و در جاسازی آغاز شده و از این تعداد ۶۰۰ واحد در مرحله نازک کاری یا به بهره برداری رسیده است.


انحصارگرایی؛ مانع صدور مجوز برای شروع کسب و کار/ ضرورت تغییر قاعده مجوزمحوری به استانداردمحوری

کارشناس حوزه اقتصاد گفت: برخی افراد ذی نفع که توانایی اعطای مجوز دارند، برای جلوگیری از رقیب تراشی مانع صدور مجوز کسب و کار می‌شوند.


افزایش ناگهانی طلا در اولین روز فعالیت بازار‌های جهانی در ۲۰۲۱

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش ۳۲ دلاری قیمت جهانی طلا و ثبات تقاضا در بازار داخلی، قیمت هر سکه طرح قدیم را در بازار امروز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.


رشد ۲۶ درصدی معاملات پتروشیمی در بورس

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به رونق فضای تولید در حوزه پتروشیمی، از رشد ۲۶ درصدی حجم معاملات در بورس در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


کاهش ۲۱ درصدی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر، برودت هوا، آلودگی‌های زیست محیطی در رودخانه‌ها و صید غیر مجاز را از عوامل تاثیرگذار در کاهش صید اعلام کرد.


مصرف سوخت با تعدیل روشنایی معابر کاهش یافت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: با توجه به نقش بسزایی که اصلاح روشنایی معابر در کاهش مصرف دارد، مدیران برقی باید به صورت عملیاتی روشنایی‌ها را بررسی و برنامه‌ها برای اصلاح آن را تسریع کنند.


افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت؛ از ابتدای آذر تا هفته قبل، ۲۸ درصد یعنی حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب و به اندازه ۴ فاز پارس جنوبی افزایش مصرف در بخش خانگی داشته‌ایم.


افزایش ۶ درصدی اجاره بها در پاییز امسال/ سیستان و بلوچستان با کمترین تورم فصلی

شاخص اجاره بها در پاییز امسال با رشد ۶.۸ درصدی به رقم ۲۰۹ رسیده و استان آذربایجان غربی بیشترین تورم را داشته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *