بیش از ۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردند

17:45 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۸۳۰
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی خبر داد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: فاطمه زرین آمیزی، درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی گفت: براساس مصوبه بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۲ مهر ۹۹ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) کاردانی به کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از پنج شنبه، ۱۱ دی آغاز شد.

وی ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند تا روز سه‌شنبه، ۱۶ دی با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: داوطلبان برای شرکت در این آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش بخش پذیرش براساس سوابق تحصیلی دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ۹۹ و مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: تا ظهر امروز (یکشنبه، ۱۴ دی) ۳ هزار و ۶۳۲ نفر در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کردند.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو

- متقاضی مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارا باشد.

- متقاضیان باید در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کنند.

- متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده‌اند لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

- آن دسته از متقاضیانی که در زمان ثبت نام دانشجوی سال آخر هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود می‌شوند لازم است در زمان ثبت‌نام میانگین نمرات واحد‌های گذرانده تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

- پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند.

پذیرفته‌شدگان دوره‌های غیرروزانه از قبیل: نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برادران) می‎توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‎نام و شرکت کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۴۶۰ هزار ریال (۴۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال۱۳۹۹ در صورت پذیرش نهایی در این مرحله، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و چنانچه متقاضیان، در دوره‌های روزانه این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال بعد (۱۴۰۰) نخواهند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *