مراسم آئینی " چَمَر " در زندان مرکزی ایلام برگزار شد

9:27 - 15 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۷۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم آئینی" چَمَر" در زندان مرکزی ایلام با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام برگزار شد.

- به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم آئینی" چَمَر" در زندان مرکزی ایلام با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، هواسی مدیرکل بازرسی استان، احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام، سرهنگ شفیعی مدیر سازمان بسیج حقوقدانان ایلام و جمعی دیگر از مسئولین و رؤسای ستادی زندان‌ها برگزار شد.

در این مراسم دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اذعان داشت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از نبوغ نظامی و مدیریتی ویژه‌ای برخوردار بود و در میدان‌های دفاع مقدس، مقابله با اشرار و جبهه مقاومت نقش تاثیرگذاری داشت و دشمنان از نام او هراس داشتند.

دهقانی تصریح کرد: نگاه سردار سلیمانی به عنوان یک افسر رشید لشکر اسلام به، ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا تنها از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی نبود بلکه نگاهی بس فراتر داشت و از جنبه اعتقادی به این امر می‌نگریست. وی افزود: سخن او، نگاه او، نوشته او، تصمیمات، فعالیت‌ها و اعمال او همه و همه تعقیب کننده خط ولایت بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مورد شهید سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی تنها یک الگو در عرصه نظامی و جنگاوری نبود بلکه او برای همه کارگزاران و دست اندرکاران بخش‌های مختلف کشور و برای آحاد ملت عزیز ایران مخصوصا جوانان برومند این سرزمین یک الگوی جامع اخلاقی، فکری، معرفتی، معنوی و نمونه‌ای برجسته از مدیریت جهادی است.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام نیز در ادامه در خصوص رشادت‌ها و دلاوری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی اذعان داشت: سردار سلیمانی در جبهه‌های مقاومت با صداقت و شجاعت حضور پیدا می‌کرد. وی افزود: تأثیرات منطقه‌ای و جهانی سردار سلیمانی تنها به لحاظ قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی وی نبوده است، هر جا که ضرورت می‌یافت، او در تراز یک دیپلمات کارکشته و برجسته ظاهر می‌گشت.

فرمانده سپاه استان خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی دست کم، سه میدان عمده رزم را آزموده بود: میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه‌ای در عراق و سوریه در مقابل جریان داعش با همه پشتیبانی‌هایی که از سوی قدرت‌های استکباری از آن صورت می‌گرفت و نیز در هر نقطه دیگری از منطقه که حضور او ضرورت می‌یافت حضور داشت. وی افزود:حاج قاسم شیفته شهادت بود او در داغ فراق یاران هم رزمش می‌سوخت و در نجوا‌های شبانه اش پیوسته از حضرت حق طلب شهادت می‌نمود.

همچنین در این مراسم احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه، از همکاری و تعامل اثربخش دادگستری ایلام و سپاه امیرالمومنین (ع) استان تقدیر کرد و بیان داشت: شهید سلیمانی یکی از با‌شهامت‌ترین فرماندهان تاریخ به شمار می‌رفت که در سخت‌ترین نبرد‌ها همواره پیشتاز بود و در خط مقدم قرار داشت.

گفتنی است چَمَر، یکی از باستانی‌ترین آیین‌های برجای‌مانده در ایران است که ویژه سوگواری است و در میان مردم استان‌های غرب کشور اجرا می‌شود. در مناطق روستایی و عشیره‌ای استان ایلام چمر نوای غمباری است که در سوگ عزیزان از دست رفته نواخته می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *