حضور 7عضو کابینه دولت در بهارستان

11:01 - 30 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۹۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: حضور وزراء علوم، نفت، ارتباطات و فناوری، تعاون، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در دستورکار هفته جاری کمیسیون‌های مجلس قرار گرفته است.
به گزارش گروه سیاسی ، دستورکار کمیسیون‌های مجلس به شرح ذیل اعلام گردید:

كميسيون اصل نودم (90) قانون اساسی:

اعضای این کمیسیون طی نشستی با مسئولان كميته امداد امام خمينی(ره) درباره برنامه‌ها و خط‌مشی این سازمان به بررسی پرونده‌های مطروحه در كميسيون خواهند داشت.

برگزاری جلسه اعضای ثابت برای بررسی شكايات واصله از دیگر برنامه‌های است که در دستورکار جلسات هفته جاری این کمیسیون قرار دارد.


كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي:


اعضای این کمیسیون در این هفته به بررسی گزارش اجراي قانون حداكثر استفاده از توان توليدی و خدماتی در تأمين نيازهای كشور و تقويت آنها در امر صادرات ... مصوب 1/5/1391 می‌پردازند.

همچنین از مسئولان مربوطه برای بررسی وضعيت ركود اقتصادی فعلی با توجه به ظرفيت‌های قوانين مجلس در شرايط پسا تحريم دعوت بعمل آورده‌اند.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:

بر اساس این گزارش تبادل اخبار و بررسی مشكلات دانشكده علوم و فنون دانشگاه تهران با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوری، رئيس دانشگاه تهران، رئيس دانشكده علوم و فنون دانشگاه تهران و رهبر رئيس سابق دانشگاه تهران از موضوعات مورد بررسی توسط اعضای این کمیسیون در هفته جاری خواهد بود.

 بازديد از مراكز آموزشی و دانشگاهی شهرستان‌های استان خراسان رضوی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرائی به منظور جمع‌بندی مباحث و مشكلات آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرائی و بررسی طرح‌های واصله از سایر برنامه‌های این کمیسیون بوده که در دستورکار قرار دارد.

کمیسیون اجتماعی:

اعضای این کمیسیون در این هفته به بررسی طرح تعيين تكليف بيمه اعضای صندوق حمايت وبازنشستگی آينده‌ساز و لايحه تسری مواد (79) و (83) قانون استخدام نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران به كاركنان ارتش جمهوری‌اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

كميسيون اقتصادی:

ادامه بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن، طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن در دستورکار هفته جاری این کمیسیون قرار گرفته است.

بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر در خصوص تأمین منابع مالی آنان با حضور مسئولان مربوطه از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسات هفته آتی این کمیسیون خواهدبود.

كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی:

اعضای این کمیسیون در این هفته به بررسی آخرين وضعيت گروه‌های تكفيری و سلفی با حضور مسئولان مربوطه و آخرين اخبار و تحولات خواهند پرداخت.

كميسيون انرژی:

بررسی آخرين اخبار و ادامه بررسی «اساسنامه شركت ملي نفت ايران» با حضور مسئولان و كارشناسان وزارت نفت، سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور، ديوان محاسبات كشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جلسه مشترك با وزير نفت و معاونان ايشان در دستورکار جلسات این هفته کمیسیون انرژی قرار گرفته است.

كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات:

اعضای این کمیسیون در این هفته به طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امكانات كشور برای ارتقای سطح مناطق كمتر توسعه يافته و لايحه حفاظت، احياء و مديريت تالاب‌های كشور رسیدگی می‌کنند.

استماع گزارش عملكرد، برنامه‌ها، مشكلات و نارسایی‌های منابع مالی سازمان تأمين اجتماعی با حضور رئيس و معاونان این سازمان، دعوت از وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت ارائه گزارش عملكرد، برنامه‌ها و وضعيت درآمدهای پيش‌بينی شده برای اين وزارتخانه در بودجه سال 1394از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در هفته آتی خواهدبود.

كميسيون بهداشت و درمان:

استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و مسئولان صندوق‌های بيمه‌گر در خصوص سلامت روان جامعه و چگونگی تأمين هزينه‌های درمانی بيماران در دستورکار این کمیسیون قرار گرفته است.

ادامه بررسی طرح ممنوعيت تجويز داروهای خارج از فهرست رسمی دارويی ايران، ادامه بررسی طرح نقل و انتقال حق بيمه يا بازنشستگی با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان از جمله محمد صالح جوكار نماینده یزد و  وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی جهت پاسخگویی به سوال جبار كوچكی‌نژاد نماينده رشت، فتح‌الله حسينی نماينده قصر شيرين، جعفر قادری نماينده شيراز، محمد حسن آصفری نماينده اراك، نادر قاضی‌پور نماينده اروميه، سيدباقرحسينی نماينده زابل، احمد آريايی‌نژاد نماينده ملاير، شكرخدا موسوی نماينده اهواز، عبدالكريم هاشمی نماينده ميناب، عوض حيدرپور نماينده شهرضا، محمدعلی مددی نماينده ميانه، حامد قادر مزی نماينده قروه، حسينعلی حاجی دليگانی نماينده شاهين‌شهر، مجيد جليل سرقلعه نماينده لردگان، و بررسی مشكلات پزشكان شاغل در طب كار از سایر برنامه‌های این کمیسیون در هفته آتی خواهد بود.

كميسيون شوراها و امور داخلی كشور:

اعضای این کمیسیون در جلسات هفته آتی به شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و طرح اصلاح ماده (3) قانون اجرای سياست‌های كلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن رسیدگی خواهند کرد.
 
ادامه بررسی روند تحقيق و تفحص از بنياد شهيد و امور ايثارگران از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

همچنین، بررسی طرح شورای عالی استان‌ها درخصوص الحاق يك تبصره به ماده (15) قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران اصلاحی مصوب 6/7/1382، طرح شورای عالی استانها درخصوص بند (3) ماده (28) قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور نیز در دستورکار جلسات این هفته این کمیسیون قرار دارد.

كميسيون صنايع و معادن:

اعضای این کمیسیون در این هفته به بررسی طرح اصلاح ماده (3) قانون اجرای سياست‌های كلی اصل چهل‌وچهارم (44) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن می‌پردازند.
بررسی طرح اصلاح ماده (13) قانون ماليات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن، مسائل و مشكلات صنعت آلومينيوم، وضعيت صنعت خودرو و صنايع وابسته، بررسی مشكلات قطعه‌سازان استان اردبيل از سایر برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری خواهد بود.

كميسيون عمران:
برگزاری نشست مشترك با اتحاديه قطارهای شهری جهت استماع گزارش عملكرد و برنامه‌های آتی و برگزاری نشست مشترک جهت بررسی روش‌های باروری ابر و کنترل آلاینده‌های ریزگرد در دستورکار این کمیسیون قرار گرفته است.
همچنین، اعضای این کمیسیون برای بررسی تقاضای تحقيق و تفحص از شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور و ادامه بررسی تقاضای استیضاح از آخوندی وزير راه و شهرسازی دعوت بعمل آورده‌اند.

كميسيون فرهنگی:

انتخاب اعضای این کمیسیون به‌عنوان عضو ناظر جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی در ستاد امر به معروف ونهی از منكر در دستورکار هفته آتی این کمیسیون قرار گرفته است.

ادامه بررسی طرح حمايت ازمديريت، احداث، تجهيز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های كشور (اعاده شده ازشورای نگهبان) از سایر موضوعاتی است که در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای این کمیسیون این هفته در سيزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) شرکت خواهند کرد.

همچنين نشست با علما و مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی، رسيدگی به تقاضای تعدادی از نمايندگان درمورد اتفاقات پيش آمده در مسابقه پايانی ليگ برتر با حضور وزير ورزش و جوانان در دستورکار هفته جاری این کمیسیون قرار گرفته است.

كميسيون قضائی و حقوقی:


اعضای این کمیسیون در این هفته به بررسی لايحه حمايت  از كودكان و نوجوانان می‌پردازند.

همچنین، این کمیسیون جلسه مشتركی با مسئولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی و تربيتی كشور خواهد داشت.

كميسيون كشاورزی، آب و منابع طبيعی:

مروری بر اخبار كشاورزی، آب، منابع طبيعی، محيط‌زيست و هواشناسی و ادامه بررسی لايحه حفاظت از خاك در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

رسيدگی به درخواست تقاضای تعدادی از نمايندگان درخصوص تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت نيرو و مروری بر اخبار كشاورزی، آب، منابع طبيعی، محيط‌زيست و هواشناسی و بررسی لايحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتيكی از سایر برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری خواهدبود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *