رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه فناوری اطلاعات میان ایران و امارات

15:04 - 12 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۱۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تفاهم‌نامه مشترک همکاری در حوزه توسعه فناوری اطلاعات، با هدف توسعه بازار شرکت‌های حوزه تولید و صادرات نرم‌افزار و محتوای دیجیتال میان ایران و شرکت اماراتی امضا شد.

- طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران، تفاهم‌نامه مشترک همکاری در حوزه توسعه فناوری اطلاعات، با هدف توسعه بازار شرکت‌های حوزه تولید و صادرات نرم‌افزار و محتوای دیجیتال میان این اتحادیه و شرکت اماراتی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه تولید و صادرات نرم‌افزار در ایران به امضا رسیده و تلاش دارد تا علاوه بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در این حوزه، انجام تحقیقات بازار و ارائه خدمات قدرتمند مرتبط با صادرات فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار دهد.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۶ ماده و ۷ بند است که میان محمدرضا طلایی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران، و علی الکمالی، رئیس شرکت اماراتی دیتامتیکس، در دوبی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه محور‌هایی همچون «ارائه خدمات توسعه بازار برای کسب و کار‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات برای ورود به بازار‌های جهانی»، «ایجاد فرصت آشنایی سرمایه‌گذاران خارجی با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی»، «تسهیل حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی»، «ایجاد فضای همکاری شرکت‌های بین‌المللی با متخصصان فناوری اطلاعات ایران» و «ارائه خدمات آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگام شدن با استاندارد‌های بین‌المللی» را دنبال می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *