زنجیره ابتلا به کرونا در میان زندانیان و بی خانمان‌ ها در آمریکا

20:15 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۸۷۰۹
کارشناسان هشدار می‌دهند که زندانیان و بی خانمان‌ها در آمریکا در پی شیوع کرونا به توجه بیشتری نیاز دارند.

- از آنجایی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در سیستم‌های زندان آمریکا افزایش یافته، درخواست ها برای آزادی سریعتر از موعد زندانیان به عنوان راهکاری برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گزارش «ان بی سی نیوز»، بر اساس مجموعه داده‌های منتشر شده که شامل اطلاعات زندان‌های تحت مدیریت اداره پلیس شهر سن دیگو است، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در زندان سن دیگو به کرونا مبتلا شده اند.

«لئو بلتسکی»، استاد حقوق و علوم بهداشتی و همچنین استاد در دانشکده پزشکی «یو سی» سن دیگو، می‎گوید که سیستم زندان‌های کالیفرنیا که بیش از حد مملو از جمعیت بوده، طوفانی کامل از این ویروس را ایجاد کرده است.

به گفته وی «می دانید، بعضی از افراد زندان‌ها را به خانه سالمندان پشت میله می‌شناسند، زیرا افراد زیادی پیرتر و دارای شرایط سلامتی هستند که آنها را در برابر این ویروس آسیب پذیر می‌کند.»

«بلتسکی» در ادامه گفت «محدود کردن شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان تقریبا غیرممکن است، زیرا جمعیت حاضر در‌ این تاسیسات زیاد است.»

وی افزود «اینگونه مراکز به سرعت به کانون‌های انتشار ویروس کرونا تبدیل شدند؛ این نه تنها یک مسئله حقوق بشری، بلکه یک مسئله بهداشت عمومی فراتر از دیوار‌های این مراکز اصلاحی است؛ هر روز تعداد زیادی از افراد جدید به این زندان‌ها اضافه می‌شوند؛ این موضوع زنجیره‌ای از ابتلا‌ها را تشکیل می‌دهد.»

این زنجیره شامل افسران پلیس، کارکنان زندان‌ها و کارکنان دادگاه‌هاست و همین مسئله را می‌توان برای افرادی که بی خانمان هستند، استدلال کرد.

بی خانمان‌ها در پناهگاه‌های کوچک و پر جمعیت زندگی می‌کنند و رفت و آمد دارند، بنابراین پیشگیری از ابتلا برای این افراد تقریبا غیر ممکن است.

«بلتسکی» در بخش دیگری گفت «ما می‌توانیم از قوانین اولیه حقوق بشری پیروی کنیم و در واقع به این نوع افراد حداقل مواد شوینده بدهیم؛ مواد شوینده‌ای که معمولا این افراد به آن‌ها دسترسی ندارند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *