بی اثری تعطیلی ‌های کرونایی در آمریکا

21:15 - 10 دی 1399
کد خبر: ۶۸۸۳۵۰
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و به ویژه کالیفرنیا روند صعودی را طی می‌کند.

- در ماه مارس، دونالد ترامپ، ربیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدامات قرنطینه‌ای ناشی از ویروس کرونا در توییتر نوشت «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم راه مقابله با کرونا مخرب‌تر از خود کرونا باشد.»


به گزارش «امریکن کانسرویتیو»، در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا، محدودیت‌های ویروس کرونا جزو سخت‌ترین محدودیت‌های اعمال شده در کل آمریکاست.

لس انجلس هرگز به طور کامل بازگشایی نشد؛ به عنوان مثال خوردن غذا در محیط‌های داخلی مانند رستوران هرگز مجاز نبوده است.

با وجود سیاست قرنطینه و محدودیت شدید، اکنون به نظر می‌رسد که این شهر و به طور کلی کالیفرنیا به مرکز شیوع کووید-۱۹ در کل آمریکا تبدیل شده است.

این در حالی است که وقتی فلوریدا و تگزاس که یک افزایش تابستانی مبتلایان را تجربه کردند، سیاست‌های سهل انگارانه در خصوص محدودیت‌های کرونایی مقصر شناخته شد.

از روز شکرگذاری تاکنون، افزایش ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در کالیفرنیا و به ویژه در شهر لس آنجلس که تحت کنترل دموکرات‌هاست، بی وقفه ادامه دارد.

سیاست‌های محدودیتی و قرنطینه‌ای اثرات ناخوشایندی بر اقتصاد محلی، خانواده‌ها و کودکان داشت و ویروس به هر حال گسترش یافت.

نتایج قابل توجه است؛ آمار بیکاری در شهر لس آنجلس در ماه نوامبر ۱۱ درصد در مقابل ۶.۴ درصد بیکاری در ایالت فلوریداست.

اینکه آیا افزایش موارد ابتلا در کالیفرنیا به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی بوده است یا خیر، هیچ تاثیری بر اقتصاد محلی آسیب دیده، خانواده‌ها و کودکان ندارد.

حال برای آمریکایی‌ها یک سوال باقی مانده است؛ اگر محدودیت‌ها اثری بر میزان مبتلایان به ویروس کرونا ندارند، پس چرا باید ادامه پیدا کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *