سایه بیکاری بر سر میلیون‌ها آمریکایی؛ ترامپ بالاخره کوتاه آمد

11:40 - 08 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۸۵۲
شیوع ویروس کرونا منجر به بیکاری موقت یا دائمی میلیون‌ها آمریکایی و از دست دادن مزایای بیمه بیکاری شده است.

- میلیون‌ها آمریکایی که با بیماری همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، روز یکشنبه با از دست دادن مزایای بیکاری روبرو شدند، چرا که دونالد ترامپ به امتناع از امضای لایحه مالی کمکی کرونایی مصوب کنگره ادامه داد اما در نهایت آن را امضا کرد.

به گزارش فرانس ۲۴، این تاخیر همچنین تهدید به تعطیلی دولت تا روز سه شنبه بود، چرا که بسته مالی بخشی از یک لایحه بزرگتر بودجه‌ای است؛ اگرچه نمایندگان مجلس قانون گذاری آمریکا می‌توانند تمدید موقت دیگری را برای باز نگه داشتن دولت تصویب کنند.

به گفته اتاق فکر «برنامه تحقیقاتی بنیاد قرن»، دو برنامه مزایای بیکاری فدرال که در ماه مارس به عنوان بخشی از برنامه اولیه کمک مربوط به کووید-۱۹ تصویب شده بود، نیمه شب شنبه منقضی شد و مزایای بیکاری حدود ۱۲ میلیون آمریکایی را قطع کرد.

روز دوشنبه گذشته پس از مدت‌ها مذاکره، طرح ۹۰۰ میلیارد دلاری برای مزایای بیمه بیکاری در آمریکا تصویب شد؛ این طرح باعث تمدید دریافت مزایای بیکاری برای مردم آمریکا می‌شد.

اما روز بعد از تصویب این لایحه، دونالد ترامپ هرگونه امیدواری را که تلاش‌های طولانی مدت قانونگذاران در این زمینه ایجاد کرده بود ناکام گذاشت و این لایحه را در ویدئویی که در توییتر منتشر شده «رسوایی» خواند و از امضای آن امتناع کرد.

همچنین جو بایدن، نیز درمورد تبعات ناشی از خودداری از امضای این لایحه توسط ترامپ، هشدار داده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *