کود‌ بایوفسفاته در لیست کود‌های تکلیفی قرار گرفت

18:55 - 07 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۷۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی از قرار گرفتن کود‌های بایوفسفاته در لیست کود‌های تکلیفی جهت توزیع سراسری از طریق شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در کارگروه طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی، قرار گرفتن کود‌های بایوفسفاته در لیست کود‌های تکلیفی جهت توزیع سراسری از طریق شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را یکی از مهمترین اقدامات سال جاری برای خودکفایی در زمینه کود‌های فسفاته دانست.

مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی با بیان این که درچارچوب برنامه‌های طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان داخلی کود‌های کشاورزی داشته است، بیان داشت: طی یکسال گذشته ۲۵ مناقصه داخلی و ۳۲ فراخوان عمومی برای جلب همکاری تولید کنندگان داخلی کود‌های کشاورزی برگزار شده و در همین راستا برای معرفی محصولات کودی تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی کود‌های کشاورزی، ۵۰ همایش معرفی محصولات سبد کودی توسط این شرکت در سراسر کشور برگزار و با استقبال خوبی از سوی کارگزاران و کشاورزان مواجه شده است.

به گفته رسولی، هم‌اکنون یک قرارداد ۵۰۰ هزار تُنی بعلاوه یک تفاهم‌نامه ۵۰۰ هزار تُنی برای تامین خاک فسفات از منابع معتبر منعقد و ۱۰۰ هزار تُن آن تحویل شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *