شتاب مرگ‌های کرونایی در آمریکا؛ چگونه این تعداد از مرگ و میر رقم خورد؟

0:15 - 08 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۶۹۹
افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا بار دیگر روند صعودی گرفته تا جایی که شمار روزانه جان باختگان به بیش از ۲ هزار مورد رسیده است.

- آمریکا به تازگی به یک نقطه عطف ناخوشایند رسید؛ یعنی از زمانی که نخستین مورد ابتلا به کرونا در ماه ژانویه شناسایی شد تاکنون، به ازای هر هزار نفر، یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.

به گزارش «سی ان ان»، اداره سرشماری آمریکا برای آخرین هفته دسامبر، جمعیت این کشور را در حدود ۳۳۰ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر تخمین زده است.

طبق اطلاعات دانشگاه «جان هاپکینز»، بعد از ظهر شنبه، تعداد تلفات کووید-۱۹ در آمریکا به ۳۳۱ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به بیش از ۱۸.۷ میلیون نفر رسیده است.

نخستین مرگ ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا در ۲۹ فوریه در کرکلند شهر واشنگتن رخ داد.

با این حال، نتایج کالبد شکافی در ماه آوریل مشخص کرد که دو کالیفرنیایی در اوایل ماه فوریه بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت در ۱۱ مارس گذشته، کووید-۱۹ را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

بر اساس نتایج «سی ان ان»، نزدیک به پایان ماه مارس، هزارمین مرگ آمریکا ثبت شد.

برخی از ایالت‌ها در آن زمان پروتکل‌های بهداشتی محدودی را برای جلوگیری از گسترش این ویروس اعمال کردند.

در همین حال، بیشتر کشور‌های اروپایی در میان موج همه گیری این ویروس بودند و بیمارستان‌ها و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در این کشور‌ها شدیدا تحت فشار بودند.

در طی چند هفته، داده‌ های «جان هاپکینز»، نشان داد که حداقل ۱۰ هزار آمریکایی تا ۴ آوریل گذشته بر اثر ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

با میانگین نرخ بیش از هزار مرگ در روز، تعداد جان باختگان آمریکا در ۲۳ ماه می گذشته طبق اطلاعات دانشگاه «جان هاپکینز»، یعنی چهار ماه پس از نخستین تایید ابتلا در این کشور، به صد هزار نفر رسید.

در طول تابستان، میزان مرگ و میر و ابتلا‌ها در سراسر آمریکا از اوج آوریل کاهش یافت، اگرچه ایالت‌های مختلف شیوع‌ های متناوب را تجربه کردند که باعث جهش در آمار‌های محلی شد.

چهار ماه پس از مرگ صد هزار آمریکایی در مجموع، ۲۰۰ هزار مرگ در آمریکا در ۲۱ سپتامبر اعلام شد.

«سی ان ان» در بخش دیگری نوشت که از ماه نوامبر تاکنون، افزایش میزان مرگ و میر شتاب گرفته است؛ در حالی که چهار ماه طول کشید تا آمار جان باختگان به ۲۰۰ هزار برسد، جهش بعدی به ۳۰۰ هزار مورد مرگ تنها ۱۱ هفته طول کشید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *