رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قوی شدن؛ از مؤلفه‌های مهم خنثی‌سازی تحریم‌ها

7:00 - 07 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۳۸۹
عضو مجلس خبرگان قوی شدن را از مؤلفه‌های مهم خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که نباید به دروازه‌های بیرون نگاه کرد و با استفاده از ظرفیت‌های درونی در جهت قدرتمند کردن کشور تلاش کرد.

آیت الله محسن مجتهدی‌شبستری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره خنثی‌سازی تحریم بیان کرد: قوی شدن از مولفه‌های مهم خنثی‌سازی تحریم‌هاست و نشان می‌دهد که نباید به دروازه‌های بیرون نگاه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: امروز در حوزه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های اقتصادی، علمی تکنولوژی، جهش تولید، دفاعی و ... باید بتوانیم از ظرفیت‌های درونی استفاده کنیم و دست از تلاش برنداریم.

وی در پایان تاکید کرد: قوی شدن به معنای عام باید مورد توجه باشد تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان، فرهنگی، قضایی و ... حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب ۱۳ آبان سال جاری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) فرمودند: خیلی از مشکلات کنونیِ ما ربطی هم به تحریم و مانند این چیز‌ها ندارد؛ مربوط به خود ما است، مربوط به ناهماهنگی‌ها است. این گرانی‌های اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ بسیاری از این گرانی‌های اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ باید علاج بشود و قابل علاج است؛ بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. شما نگاه که میکنید، گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه فرنگی بگیرید تا پوشک بچّه [وجود دارد]؛ خب گرانی‌های اینها، گرانی‌های بی‌دلیلی است، هیچ استدلالی پشت این گرانی‌ها وجود ندارد؛ و جنس هم هست؛ هم وزارت صمت، هم مسئولین تعزیرات، هم بسیج، هم بعضی از دستگاه‌های دیگری که مرتبط با قضیّه هستند، [مثل]گمرک و دیگران، با همدیگر همکاری کنند و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند؛ همه‌ی این‌ها قابل کنترل است؛ بنابراین با مدیریّت هماهنگ دستگاه‌ها این مشکلات قابل برطرف شدن است.


برچسب ها: عضو مجلس خبرگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *