تاخت و تاز کرونا در آمریکا؛ حمایت آمریکایی‎ها از قرنطینه و محدودیت‌های سراسری

20:15 - 09 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۲۹۲
آمریکا در هفته‌ های اخیر شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا بوده است.

- اطلاعات اخیر نظرسنجی ها نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا از محدودیت‌های یک ماهه پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش نیوزویک، با ورود آمریکا به آنچه جو بایدن از آن به عنوان «زمستان تاریک» یاد کرده است، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

برای مقابله با این موضوع، برخی از ایالت‌ها، تعطیلی مشاغل و محدودیت‌هایی را در تعداد افرادی که می‌توانند دور هم جمع شوند وضع کرده اند.

البته با وجود تهدید موجود در زمینه افزایش موارد ابتلا به کرونا، بایدن گفته است که برنامه او برای مقابله با ویروس کرونا شامل وضع قرنطینه و محدودیت در سراسر آمریکا نیست.

بایدن در ماه نوامبر گفته بود «من قصد ندارم اقتصاد را تعطیل کنم؛ من قصد دارم ویروس را تعطیل کنم.»

به گفته وی، «هیچ شرایطی که من بتوانم ببینم وجود ندارد که نیاز به تعطیلی کامل کشور داشته باشد؛ من فکر می‌کنم که این امر نتیجه مثبتی نخواهد داشت.»

با وجود عدم تمایل بایدن به وضع محدودیت و قرنطینه سراسری، برخی از آمریکایی‌ها معتقدند که یک ماه ماندن در خانه فکر موثر خواهد بود.

طبق نظرسنجی منتشر شده توسط «ووکس» و «دیتا فور پروگرس»، ۵۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی اظهار داشتند که از قرنطینه و محدودیت‌های یک ماهه حمایت می‌کنند.

در کنار این نظرسنجی، نتایج نظرسنجی «یوگاو» در ماه نوامبر نشان می‌دهد که ۶۴ درصد آمریکایی‌ها از محدودیت‌ها و قرنطینه موقت در ایالت‌های خود حمایت می‌کنند.

همچنین بر اساس گزارش‎ها و آمارها، ۸۷ درصد دموکرات‌های موافق اعمال قرنطینه و محدودیت هستند؛ در حالی که تنها ۳۰ درصد جمهوریخواهانی که در نظرسنجی شرکت کردند از این ایده حمایت کرده اند.

آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا، می‎گوید قرنطینه و محدودیت در کل آمریکا ممکن است اتفاق نیفتد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *