رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حملات سایبری به آمریکا و ارتباط آن با نتیجه انتخابات ۲۰۲۰

14:12 - 06 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۲۵۵
حمله سایبری علیه آژانس ها و نهادهای آمریکا را به دلیل ابهام های موجود در این موضوع می توان برآیندی از تحولات داخلی این کشور دانست.
اگرچه چند هفته‌ای از آغاز انتشار اخبار زنجیروار حمله سایبری علیه نهاد‌ها و آژانس‌های دولتی و غیر دولتی آمریکا، می‌گذرد، اما این موضوع همچنان با ابهام‌های عمده‌ای مواجه است؛ از جمله این که هدف این حمله‌ ها و میزان خسارت‌های ناشی از آنها همچنان نامشخص هستند.
 
به گزارش «بیگ نیوز نتورک»، حمله سایبری گسترده و افشا شده عوامل ناشناخته به شبکه‌های رایانه‌ای دولت آمریکا، تنها یک واقعیت را به صورت آشکار نشان می‌دهد؛ استفاده جمهوریخواهان و دموکرات‌ها از این موضوع با ترفند‌های مختلف برای تغییر یا حفظ نتیجه انتخابات.
 
تا جایی که به مسائل داخلی و حیاتی آمریکا مربوط است، به نظر می‌رسد «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور به جز خودش به چیز دیگری توجه ندارد.
 
وی در همان چارچوب رویکرد «اول آمریکا»، مسائل مهم مرگ و زندگی مانند کرونا، اقتصاد، مسائل بهداشتی، رفاهی و ... را نادیده گرفته است.
 
با توجه به توییت‌های وی در مورد وقوع حوادث پیش بینی نشده تا زمان تحلیف بایدن در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی)، می‌توان گفت که ترامپ در کل می‌دانسته که چه وقایعی در سطح داخلی و خارجی تا زمان تحلیف بایدن رخ و صحنه ریاست جمهوری وی را تغییر می‌دهند.
 
حیله نخ نما شده و مورد استفاده بسیاری از دولت‌های قبلی آمریکا در مورد هرگونه انتخابات سیاسی مهم، به راه انداختن جنگ یا یک درگیری مهم، به صورت‌های زیر نمایان می شوند:
 
- ادعا‌های هدف قرار گرفتن در حمله سایبری
 
- متهم کردن چین، کره شمالی و روسیه به انجام حمله‌های سایبری که می‌تواند به دو صورت جنگ سرد یا جنگ گرم فاجعه بار نمایان شود.
اما نتیجه همه سناریو‌های بالا برای آمریکا یک معنی دارد؛ انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور متوقف می‌شود.
 
شاید در تایید این ادعا بتوان به زمان انتشار خبر حمله سایبری مذکور اشاره کرد.
 
خبر هدف قرار گرفتن وزارت خانه‌های مختلف آمریکا تنها یک روز پیش از رای گیری الکترال انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا منتشر شد.
 
این در حالی است که بنا به اعلام مقام‌های آمریکایی حملات از بهار سال جاری آغاز شد.
 
هدف این حمله‌ها و خسارت‌های ناشی از آنها هنوز مشخص نیست اما رسانه‌های آمریکایی یکسره روسیه را به انجام این حملات متهم می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *