انتخابات آمریکا؛ گزینه احتمالی وزارت کار بایدن، شکایت فعال سیاسی از قانون گذار دموکرات

10:50 - 05 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۰۱۴
آمریکا در میانه اقدام‌های بی سابقه دونالد ترامپ در روز‌های پایانی حضورش در کاخ سفید تجربه متفاوتی را از سر می‌گذراند.

- «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا که به زعم اطرافیانش در روز‌های اخیر به شدت به نزدیکان خود بدبین شده، همچنان به مانع تراشی در مسیر ورود «جو بایدن» به کاخ سفید ادامه می‌دهد.

به گزارش میزان «آکسیوس، فاکس نیوز و سی ان ان»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مربوط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:

ترامپ؛ جمهوری خواهان مرا تنها گذاشتند: «دونالد ترامپ»، رییس‌ جمهور آمریکا در حساب توییترش ضمن ادامه ادعا‌های خود درباره انتخابات ریاست جمهوری، از جمهوری خواهان به دلیل اینکه او را تنها گذاشته‌اند، گلایه کرد.

ترامپ در توییتر نوشت «در جلسه‌ای، امروز در فلوریدا همه می‌پرسیدند چرا جمهوریخواهان بر سر این واقعیت که دموکرات‌ها انتخابات تقلبی را به سرقت بردند مبارزه نمی‌کنند؟ آنها می‌گفتند خصوصا چرا این اتفاق در سنا نمی‌افتد که شما به ۸ سناتور برای رقابت‌های انتخاباتی کمک کردی. چقدر زود یادشان رفت!»

تاکید بایدن بر اولیتش برای مقابله با کرونا: جو بایدن، گفت که مقابله شیوع ویروس کرونا اولویت اول، اولویت دوم و اولویت سوم او پس از استقرار در کاخ سفید در ماه آینده خواهد بود.

بایدن این اظهارات را طی مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز بیان کرد.

نا امیدی نماینده کمیته قضایی مجلس نمایندگان از دادستان کل آمریکا: «کن باک»، نماینده کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که از بیل بار، دادستان کل کشور برای خودداری از تعیین مشاور ویژه برای تحقیق در مورد هانتر بایدن، پسر ۵۰ ساله جو بایدن نا امید شده است.

شکایت فعال سیاسی از قانون گذار دموکرات: «راجر استون»، فعال سیاسی کهنه کار آمریکایی اعلام کرد که از یک قانون گذار دموکرات به دلیل متهم کردن او به سکوت در قبال رفتار‌های ناشایست ترامپ در ازای دریافت فرمان عفو از ترامپ، شکایت خواهد کرد.

«هاکیم جفریس»، مدتی پیش در حساب توییتر خود نوشته بود که راجر استون در ازای سکوت خود در مورد رفتار ناشایست رییس جمهور، با ترامپ معامله کرده است.

گزینه احتمالی وزارت کار بایدن: به گفته دو منبع آگاه، «مارتی والش»، شهردار بوستون به عنوان وزیر کار در کابینه بایدن مورد توجه بایدن قرار گرفته است.

گفته می‌شود «والش»، مورد حمایت بسیاری از دموکرات‌ها و «ریچارد ترامکا»، رییس فدراسیون کار و کنگره سازمان‌های صنعتی آمریکاست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *