مشکل خرید واکسن کرونا برطرف شد

9:50 - 04 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۷۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داد و گفت: موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) دریافت شد و پیگیری‌های لازم در این زمینه ادامه دارد.
- بنا به اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

در یکی از پست‌های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است که مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس (covax) با مشکل و تأخیر رو به رو شود. در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می‌کنم:

✓ موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

✓ بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است. در صورت نیاز، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد.

✓ هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

✓ در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص، پیگیر هستیم. به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید می‌گویم.
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *