ضرورت تشکیل کارگروه‌هایی در سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌های اجتماعی

12:02 - 03 دی 1399
کد خبر: ۶۸۵۷۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد بر ضرورت تشکیل کارگروه‌هایی در سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

- به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کردستان با مسئولین تشکل‌های مردم نهاد استان در سالن اجتماعات حوزه ریاست دادگستری کل برگزار شد.

در ابتدای این نشست رییس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: شغل شریف و پر زحمت پرستاری، تفسیر فداکاری، صبوری و نوع دوستی است و پرستار جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ و صبورانه برای کمک به انسان‌های دردمند و نیازمند مراقبت و حمایت‌های دقیق و حساس است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در جلسه، برگزاری این نشست‌ها را در راستای رفع آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با بهره مندی از تجربیات مدعوین و اساتید و متخصصین ارزیابی کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها را تقویت ارتباط نزدیک با جامعه، بویژه جامعه نخبگان ذکر کرد و افزود: هدف از تقویت ارتباط با مردم شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آن ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مطالبه گری در بین افراد جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تأکید بر اهمیت نقش سمن‌ها در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: سمن‌ها نمایندگانی هستند که می‌توانند واقعیت‌های جامعه را به بخش حاکمیتی انتقال داده و مطالبه گر حقوق شهروندی باشند و در این زمینه نباید وابسته به دولت و حاکمیت باشند تا بتوانند واقعیات و مشکلات جامعه را به درستی بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان ساخت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان یک پل ارتباطی بین دستگاه قضایی و سازمان‌های مردم نهاد است و از این طریق می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با کمک این سازمان‌ها در جهت مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری برداشت.

همچنین در ابتدای این نشست رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از جذب بیش از ۲۵۰۰ نفر دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نهاد مردمی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۰۱ نهاد مردمی با این معاونت همکاری دارند.

اعظمی از تشکیل کارگروه‌های موضوعی استانی در حوزه‌های سلامت، اعتیاد، مبارزه با جرایم اداری، مالی و نخبگان خبر داد و از نهاد‌های مردمی برای همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دعوت کرد.
همچنین در این جلسه نمایندگان مختلف تشکل‌های مردم نهاد به ارائه نظرات و راهکار‌ها در خصوص تقویت این نهاد‌ها و تعامل بهتر با مردم پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *